Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Ja, hur var det med krediteringen för att behålla Guld, om jag inte minns fel så behöver du kreditera en flight var 24 månad eller var det t.o.m var 36/mån för att hålla liv i kortet.
Gick det t.o.m att kreditera t.ex en hotellnatt(via booking.com) för att få den obligatoriska transaktionen på kontot för att hålla liv i det eller måste det vara en flight?

Ja, hur var det med krediteringen för att behålla Guld, om jag inte minns fel så behöver du kreditera en flight var 24 månad eller var det t.o.m var 36/mån för att hålla liv i kortet.
Gick det t.o.m att kreditera t.ex en hotellnatt(via booking.com) för att få den obligatoriska transaktionen på kontot för att hålla liv i det eller måste det vara en flight?

Mycket bra frågor. Jag har faktiskt ingen aning.. Vet inte om det är jag som är trög, men jag har letat efter svar..

Från flyertalk:

Losing status:

"T&C doesn`t state specific requalification requirements. As long as your account is active, you should keep your status. To maintain an account active, you`re expected to credit a flight at least every 24 months as a Basic member, once every 36 months as an elite member"

Någon som lyckats kreditera en SK-flight till M&B den senaste tiden? Mina poäng vägrar dyka upp trots kontakt med A3... :(

Lyckades nu i juni, måste säga att efterregistrering hos A3 är otroligt mycket snabbare och smidigare än SK. Kom hem från vår långresa i juni, väntade någon vecka innan jag registrerade flighterna till A3 men det tog enbart 24 timmar innan min sambo hade sina poäng på kontot. Jag däremot saknade 3 flighter till mitt EBS, gick inte att registrera i deras formulär så jag fick skriva in allt i deras förtryckta dokument, har skickat in det 2 gånger men har fortfarande inte fått poäng. Har har alldeles för mycket annat att tänka på så, därmed inte orkat ringa.

Det som stör mig mest med SK är att de inte hör av sig om varför jag inte får mina poäng. Handlar ändå om 12000 som saknas, det är ju nästan en bonusresa till Dublin med nuvarande bonus-rea.

Aegean är roliga, åkte följande:
KF351 Z VAA-CPH 2012-06-02
KF358 Z CPH-VAA 2012-06-03

Har mitt A3*G i bokningen men inga poäng kommer in. Efter 3 efterregistreringar samt 2 samtal tll Aten ger jag nästan upp. Skickar ett sista mejl förra vecka och får idag svar att poängen ligger på mitt konto. Loggar in och ser att det kommit in 1544 miles per enkel väg:confused:

Enligt GCM är sträckan VAA-CPH 606 miles men har nu fått för 772 miles+(200%)= 1544??

Fattar ingenting men tackar och tar emot

PS. Vet att miles brukar variera lite mellan olika program men att det skulle skilja sådär mycket är nytt för mig. Frun fått in samma antal miles

Har en nybörjarfråga här som jag kan tänka mig ställs av och till, men svårt att söka efter; när är det för sent att kreditera miles till ett annat program? Rent konkret i mitt fall 5 nyligen flugna segment med SK och LH? Poängen för flygen har inte gått in ännu på M&M/EB, om nu det har någon betydelse.

Gah, trodde att små segment med LH eller SAS inte gav något, men nu när jag kollar bokningsklass på biljetterna verkar jag komma upp i ett par tusen M&B-poäng...

Går det kanske till och med att föra över poäng från ett program till ett annat?

Har en nybörjarfråga här som jag kan tänka mig ställs av och till, men svårt att söka efter; när är det för sent att kreditera miles till ett annat program? Rent konkret i mitt fall 5 nyligen flugna segment med SK och LH? Poängen för flygen har inte gått in ännu på M&M/EB, om nu det har någon betydelse.

Gah, trodde att små segment med LH eller SAS inte gav något, men nu när jag kollar bokningsklass på biljetterna verkar jag komma upp i ett par tusen M&B-poäng...

Går det kanske till och med att föra över poäng från ett program till ett annat?

tyvärr den möjligheten finns inte..

Toppen