I UME - där man får gå utomhus till planen - borde det vintertid införas en varm liten buss som Plus och statuspassagerare får sätta sig i för att bussas ut till planet innan övriga får gå ombord.21/10 SK 2035 UME-ARN
Utrop var helt enkelt: Vi påbörjar nu boarding från rad 15 och bakåt..... Lydiga statuspax backade genast (!) utom jag.....
Hustrun flög senare på kvällen med SK 2031 UME-ARN
Favorit i repris...….!
Kan vara ett av de sämsta svar jag sett. De som har koll på boarding och oftast prio boardar tar ju minimalt med tid på sig.Tog mig samman och skrev till Customer Care angående helt utebliven Priority Boarding i Umeå 21 okt.
Saxar inledningen ur SAS standardsvar:
Bra att du hör av dig när du inte tycker att våra procedurer fungerar som de ska.
Det här med boardingproceduren är ett ständigt återkommande problem och det som borde vara så enkelt är ändå så svårt och ibland omöjligt att få att fungera. Problemet som uppstår är att de passagerare som går ombord först, inte tar sin plats med en gång utan ägnar en god stund åt att lägga saker tillrätta på bagagehyllorna och därmed blockerar gången och hindrar andra från att gå förbi.
Närmast oförskämt där status- och pluspax förefaller att vara ett problem för SAS
Tog mig samman och skrev till Customer Care angående helt utebliven Priority Boarding i Umeå 21 okt.
Saxar inledningen ur SAS standardsvar:
Bra att du hör av dig när du inte tycker att våra procedurer fungerar som de ska.
Det här med boardingproceduren är ett ständigt återkommande problem och det som borde vara så enkelt är ändå så svårt och ibland omöjligt att få att fungera. Problemet som uppstår är att de passagerare som går ombord först, inte tar sin plats med en gång utan ägnar en god stund åt att lägga saker tillrätta på bagagehyllorna och därmed blockerar gången och hindrar andra från att gå förbi.
Närmast oförskämt där status- och pluspax förefaller att vara ett problem för SAS