fcx
Medlem
Om inte, varför upprörs ni över att en fackförening som ni inte har samröre med flyger business?
Jante?
Om inte, varför upprörs ni över att en fackförening som ni inte har samröre med flyger business?
En sak att betänka är dock att medlemmarna själva måste ta visst ansvar och styra sin organisation också. Jag har ingen direkt åsikt i frågan om de har gjort fel eller inte i det här fallet, men man kan inte kategoriskt bara säga att man inte ska flyga business bara för att man har en förtroendevald position. Den stora skillnaden här som jag ser det, är att man har ett större ansvar att ta inför sina medlemmar och om de inte håller med om hur man agerar, så lär man bli avsatt.
Det jag dock tycker, är att det i slutändan är något som rör medlemmarna i Transport, inte andra. Man får väl tycka vad vi vill, men jag förstår inte riktigt de som låter upprörda över detta - är ni medlemmar i Transport? Om inte, varför upprörs ni över att en fackförening som ni inte har samröre med flyger business?
Ja, haha. Vilket klassiskt uttalande. Undrar om han har samma approach privat. Egna pengar, andras pengar.- "Jag tittade inte på priserna innan, det gjorde inte jag, säger ordförande Tommy Wreeth"
Jag vet inte om det är så mycket jante egentligen, snarare sunt förnuft. Om en kommun "går bra" ska man - enligt mig - sänka skatten. Inte ägna sig åt bonusordningar, flyga affärsklass eller driva representationskrogar. På så sätt kan jag kanske (tids nog) flyga affärsklass istället. Många bäckar små.Jante diskussion! Hela svenska samhället är uppbyggd runt detta. Om nu den kommunen/departementet/riksdagen/företaget eller what so ever
går bra och de har gjort ett bra jobb så vad är problemet? Varför ska de inte resa i C och bo bra? Tur jag är lyckligt lottad och får bestämma själv
så länge jag presterar och det helt utan frågor. Peace.....
Det omvända har också prövats med ganska otäcka resultat... Stalin var tex en stor anhängare av att alla skulle bry sig om vad andra gjorde och om någon avvek från mönstret skulle det rapporteras.Jag vet inte vem/vilka du syftar på, men jag är absolut inte upprörd. Jag är inte heller berörd eller medlem i Transport. Däremot har jag åsikter kring den moraliska aspekten av samma anledning som att man kan bry sig om saker som inte rör en själv. Tänk om alla bara brydde sig som saker som berör dom själva - vad hade vi haft för värld då?