Senaste nytt

[Economy Flexible] Oslo - Montreal, Turkish Airlines, 600€ tur och retur

imartin

Medlem
Såg denna deal på Flyertalk och tyckte den kanske intresserar folk här.

Economy Flexible (fully refundable) med TK OSL - YUL (Montreal) via IST för omkring 600 Euro rt, eller 300 Euro enkel. Bra tillgänglighet och gratis hotell i Istanbul ifall biljetten kräver en övernattning.

Bokningsklassen är Y. Kan alltså uppgraderas via Star Alliance Upgrade och ger 125 % på TK eller 100 % på EB och de flesta andra program (Where to Credit | Where to Credit Turkish Airlines Flights in Y Booking Class

Jag funderar på att boka den via IST 31 Dec/1 Jan för att vittna flytten till den nya flygplatsen. Kanske kan man vara den första i nya TK loungen. Den lär ju bli helt fantastiskt.

Via TK (Y) OSL - YUL €580 - 670 rt - FlyerTalk Forums

Bra tips. Y bör ju dessutom gå att Star Alliance-uppgradera med 35000 eurobonuspoäng om det finns lediga business Awards på flighten.

Bra tips. Y bör ju dessutom gå att Star Alliance-uppgradera med 35000 eurobonuspoäng om det finns lediga business Awards på flighten.
Jepp la till det till inlägget precis när du skrev din kommentar :)
Dock blir det inte särskillt många fler miles med en Upgrade. Det maximala som TK ger i EB är ju 150 % (om en upgrade hamnar i rätt bokningsklass).

Jepp la till det till inlägget precis när du skrev din kommentar :)
Dock blir det inte särskillt många fler miles med en Upgrade. Det maximala som TK ger i EB är ju 150 % (om en upgrade hamnar i rätt bokningsklass).
Normalt får man inga fler poäng när man uppgraderar med poäng, bara om det blir fel.

Som mileagerun är det "ok", ungefär samma intjäning som med SAS till USAs västkust/Miami i plus. Skillnaden är att med SAS får man 25% extra poäng.
Antar att premium economy OSL-IST blir i ekonomi?

Känner någon till något knep hur man kan försäkra sig om att man får bokningsklass Y om man köper via fulresebyrå (via t ex Flygresor.se eller momondo) i det här fallet? Jag får upp biljettreglerna hos t ex Tripmonster och Sembo, men det står inte uttryckligen vilken bokningsklass ellet fare basis det är. Kan man dra någon slutsats av det faktum att 2x23 kg incheckade väskor ingår? Expedia verkar tyvärr inte visa Turkish Airlines alls när jag söker på den här rutten (Expedia visar ju de bokningsklassen när man söker).

Känner någon till något knep hur man kan försäkra sig om att man får bokningsklass Y om man köper via fulresebyrå (via t ex Flygresor.se eller momondo) i det här fallet? Jag får upp biljettreglerna hos t ex Tripmonster och Sembo, men det står inte uttryckligen vilken bokningsklass ellet fare basis det är. Kan man dra någon slutsats av det faktum att 2x23 kg incheckade väskor ingår? Expedia verkar tyvärr inte visa Turkish Airlines alls när jag söker på den här rutten (Expedia visar ju de bokningsklassen när man söker).
Eftersom det är en full flex så borde du ju kunna boka den och när du väl fått PNR gå in och kolla på TK eller ringa dem. Är det fel bokstav så boka av. Nu kan jag inte Turkish klasser men både Y och B går ju att uppgradera och finns det nån annan bokningsklass i ekonomi som har fri av och ombokning?
Vad får du upp på Expedia om du väljer flexibel ekonomi?

Toppen