Senaste nytt

Tallinn - Dela med dig av dina bästa tips

Jag gjorde ett kap på senaste f&f-kampanjen och bokade en weekend i Tallinn, landar fredag kväll och åker hemåt igen söndag em. Är det någon som sitter inne på lite Tallinn-tips? T.ex, godaste lunchen? bästa bakverken? finaste stadsdelen? skönaste massagen(ej HE..)?

Jag gillar att upptäcka nya städer till fots så jag planerar att gå mycket. Jag har 2 stopp inplanerade för tillfället, The Museum of Medieval Torture Instruments och KGB Prison Cells.

Vad kostar taxi till och från flyplatsen? Kan man använda kort överallt eller bör man ta ut cash?

Jag gjorde ett kap på senaste f&f-kampanjen och bokade en weekend i Tallinn, landar fredag kväll och åker hemåt igen söndag em. Är det någon som sitter inne på lite Tallinn-tips? T.ex, godaste lunchen? bästa bakverken? finaste stadsdelen? skönaste massagen(ej HE..)?

Jag gillar att upptäcka nya städer till fots så jag planerar att gå mycket. Jag har 2 stopp inplanerade för tillfället, The Museum of Medieval Torture Instruments och KGB Prison Cells.

Vad kostar taxi till och från flyplatsen? Kan man använda kort överallt eller bör man ta ut cash?
Jag har åkt spårvagn från flygplatsen och runt om i staden men även gått en hel del. Man kan köpa dyngsbiljetter väldigt billigt. Restaurangen högst upp på Swissotel kan vara det bästa jag ätit i mitt liv, dyrt för att vara Estland, men värt varenda krona. En fika på Kalev i gamla stan är också att rekommendera. Har varit väldigt mycket i Tallinn men kan inte komma på något extra bra lunchställe och massage är inget för mig.

Ta spårvagnen från flygplatsen. Väldigt nära och billigt. Man kan använda kort på de flesta ställen. Ska du inte handla i suspekta butiker eller på gatan lär du klara dig långt.

Man vet att man är lite skadad av att hänga här för mycket när man ser den här tråden, börjar läsa, och blir förvånad när man inser att den faktiskt handlar om tips på vad man ska göra om man besöker staden Tallinn, inte tips på vad man ska göra när man pratar med Amex kundtjänst för Eurobonus 2-4-1 i Tallinn....

Man vet att man är lite skadad av att hänga här för mycket när man ser den här tråden, börjar läsa, och blir förvånad när man inser att den faktiskt handlar om tips på vad man ska göra om man besöker staden Tallinn, inte tips på vad man ska göra när man pratar med Amex kundtjänst för Eurobonus 2-4-1 i Tallinn....

Haha, gissa om det var svårt att hitta en tråd som verkligen handlar om staden Tallinn, 999 sökresultat av 1000 handlar ju om ovan nämnda kundtjänst :confused: :D

Jag öppnade tråden i precis detta syfte, blev besviken...

@sbbn017 Om du har en stund över så kan ”KGB-utställningen” längst upp på hotell Viru vara ett skoj inslag.
Viru ::

TV-tornet är mest en turistfälla, men det går att få en okej utsikt över området. Inget jag skulle rekommendera att lägga tid på om ni har annat att göra.

Toppen