Senaste nytt

Club Carlson - Bra värde för poängen

Det bästa värde jag fått på mina poäng har varit på Radisson Blu Aqua i Chicago. Kostar 70k poäng per natt, så vanligtvis kanske inte en superdeal, men lyckades få två awardnätter där (med rätt så kort varsel dessutom) i fjol i samband med Chicago Marathon och har nu bokat upp två nätter för årets mara också.
Marathonhelgen är det mesta som ligger centralt eller halvcentralt helt fullbokat och de flesta hotell kostar 3500 SEK per natt och uppåt (eller 1500 för en säng i delad sovsal på hostel....). Radisson är ett väldigt bra hotell och ligger dessutom perfekt till för loppet då det bara är 10-15 minuters promenad från hotellet till starten, vilket är skönt då man behöver stiga upp och bege sig mot starten väldigt tidigt på morgonen.

Perfekt tillfälle att använda poäng absolut :)

Det bästa värde jag fått på mina poäng har varit på Radisson Blu Aqua i Chicago. Kostar 70k poäng per natt, så vanligtvis kanske inte en superdeal, men lyckades få två awardnätter där (med rätt så kort varsel dessutom) i fjol i samband med Chicago Marathon och har nu bokat upp två nätter för årets mara också.
Marathonhelgen är det mesta som ligger centralt eller halvcentralt helt fullbokat och de flesta hotell kostar 3500 SEK per natt och uppåt (eller 1500 för en säng i delad sovsal på hostel....). Radisson är ett väldigt bra hotell och ligger dessutom perfekt till för loppet då det bara är 10-15 minuters promenad från hotellet till starten, vilket är skönt då man behöver stiga upp och bege sig mot starten väldigt tidigt på morgonen.

Det nya Radisson på Manhattan kostar bara 50k per natt. Har inte bott där själv än men det låter som ett bra sätt att spendera sina poäng.

Hotels near Times Square NYC | Cassa Hotel NY 45th Street
De höjde ganska snabbt till 70,000. Men med cash-priser på NYC-nivå, så kan det fortfarande vara väldigt bra värde. T.ex. 70,000 poäng vs 4200SEK pre-paid non-refundable. En tuff dollarkurs gör ju poängen dessutom ännu mer värda för oss svenskar :)

Dessutom verkar he ha betydligt bättre poäng-availability än Martinique.

Skumt att de ändrat.
Inte sett något lm uppgraderade kategorier i övrigt.
Brukar vara ganska mkt skriverier annars.

Jag hade det bokat 3 nätter för 50k poäng i maj men fick boka av tyvärr :p

De höjde ganska snabbt till 70,000. Men med cash-priser på NYC-nivå, så kan det fortfarande vara väldigt bra värde. T.ex. 70,000 poäng vs 4200SEK pre-paid non-refundable. En tuff dollarkurs gör ju poängen dessutom ännu mer värda för oss svenskar :)

Dessutom verkar he ha betydligt bättre poäng-availability än Martinique.

Skumt att de ändrat.
Inte sett något lm uppgraderade kategorier i övrigt.
Brukar vara ganska mkt skriverier annars.

Jag hade det bokat 3 nätter för 50k poäng i maj men fick boka av tyvärr :p
Kan ju varit så enkelt som att det var någon form av promo pris I början när de var nya.

Skummar igenom kategorierna och tror bestämt att några hotell har bytt kategori.

Finns numera inte ett enda 9000-poängshotell i det kontinentala Europa.

Toppen