Senaste nytt

Köpa nya biljetter till samma flyg, i ny kabinklass

danielhog

Medlem
Jag har en kommande revenue resa i Go, där jag lagt in plusgrade till business för ca 40k poäng/väg.

Nu har det öppnat sig awardplatser i business på samma avgångar i båda riktningarna och med flypremium skulle det förutom att vara billigare för mig även garantera uppgraderingen.

Vad skulle hända om jag bokar det här och struntar i revenue-boknigen? Finns det risker för strul på något sätt?

• Gilla
Reactions: Gus
Jag har en kommande revenue resa i Go, där jag lagt in plusgrade till business för ca 40k poäng/väg.

Nu har det öppnat sig awardplatser i business på samma avgångar i båda riktningarna och med flypremium skulle det förutom att vara billigare för mig även garantera uppgraderingen.

Vad skulle hända om jag bokar det här och struntar i revenue-boknigen? Finns det risker för strul på något sätt?
Har diskuterats för med olika åsikter om det går eller inte. Kanske du kan försöka sälja din nuvarande biljett? Jag kan vara intresserad beroende på datum och destination. :)

Inget jag gjort själv men inget borde väl hända. Boka award-biljetter (kan ju bokas av helt kostnadsfritt, iaf första 24hrs) sedan ringer du och bokar av revenue-resan i GO (så får tillbaka skatter och avgifter).
Eller är jag helt ute och cyklar? :rolleyes:

Detta har jag gjort nyligen (utan att boka nya award-biljetter). Inga problem att få tillbaka skatter och avgifter. På billiga GO-biljetter brukar dessa också stå för minst 50% av den totala kostnaden.
Kruxet som kan uppstå är väl huruvida samma individ kan vara bokad i två säten samtidigt, på samma flyg. Får de syn på detta o systemet kanske det osar katt...

Jag hade bokat award asap så de inte försvinner o sedan omgående avbokat Go platserna

Toppen