Senaste nytt

I den omedvetna bokningens kölvatten... Codeshare de luxe.

erc

Medlem
I den nedanstående härvan har Agehalls budord 1, 5 och 6 brutits. Och nu försöker jag skapa ordning i kaoset.

Bakgrund:
På flygresor.se (eller liknande) hittades riktigt billiga biljetter för en klassisk open-jaw till Kalifornien. Oslo-San Francisco, Los Angeles-Oslo. Prislappen var ca 3500 person. Det klickades och bokades. Via AOB Travel. Undertecknad är inte den som klickade och bokade. Undertecknad är dock en av passagerarna...

Resplanen:
Biljettutställare är United (016).
LEG1, OSL-BRU, SN2288, operatör Brussels Airlines (se där - fyrsiffrigt flightnummer som inte är codeshare)
LEG2, BRU-YUL, SN9551, operatör Air Canada med flight nr AC833
LEG3, YUL-SFO, SN9551, operatör Air Canada med flight nr AC781
LEG4, LAX-ZRH, UA9729, operatör Swiss med flight LX41
LEG5, ZRH-OSL, LX1216, operatör Helvetic Airways på uppdrag av Swiss

Reflektioner:
Nåväl. Hyfsat pris. Fem olika flygmaskiner (A319, 788, 7M8, 77W och E90). Några timmar på YUL kan man nog slå ihjäl. Skoj att testa Air Canada (för mig som ännu inte gjort det). Trivs ganska bra med SWISS Economy så nattflygningen hem blir nog så bra den kan i Economy...

Huvudbry:
LEG1, 2, 3 och 5 har ett PNR som tas emot av Lufthansa men inte av Brussels Airlines, Air Canada eller SWISS.
LEG4 har ett annat PNR. Det tas emot av United, men inga av de andra inblandade.
Jag kan givetvis se hela resplanen både på Lufthansa och United. Undrar på vilken av sidorna jag kommer kunna göra en webbincheckning... Undrar OM jag kan göra en webbincheckning? Förbereder mig på att stå i kö på Gardermoen...

Noteringar:
Det är underhållande att se ens bättre hälft inse att vi ska åka till Kalifornien med enbart handbagage. Då det tydligen är första operatörens villkor som gäller för hela resan kostar ett incheckat bagage EUR150 per segment. :)

Nästa gång bokar jag.

Jag är väldigt nyfiken på hur det blev 016 på den och inte 082 (Brussels Airlines). Ta kontakt med Air Canada via Twitter PM så får du operating PNR på Air Canada, eller kanske borde du se detta på United? Det listas ofta under.

Inchecking bör inte vara problem med Brussels.

Jag är väldigt nyfiken på hur det blev 016 på den och inte 082 (Brussels Airlines). Ta kontakt med Air Canada via Twitter PM så får du operating PNR på Air Canada, eller kanske borde du se detta på United? Det listas ofta under.

Inchecking bör inte vara problem med Brussels.

Överraskades också av att det var United (016) som ställt ut biljetterna. Inget av de PNR jag har tillgängligt (som du föreslog genom United) tas emot av Brussels webbtjänst för "Manage my trip". Tror därför inte heller att det kommer fungera med webbincheckning på deras webbsidor.

Överraskades också av att det var United (016) som ställt ut biljetterna. Inget av de PNR jag har tillgängligt (som du föreslog genom United) tas emot av Brussels webbtjänst för "Manage my trip". Tror därför inte heller att det kommer fungera med webbincheckning på deras webbsidor.

Ring då Air Canada så kanske du kan få PNR av dem, det har jag gjort någon gång. (Kanske funkar med Twitter också men jag är inte så modern)

Men hur många Eurobonuspoäng kommer ni tjäna då? ;)

Heter för övrigt både leg 2 och leg 3 SN9551?

EUR150 för baggage per segment? Jag antar att de menar för hela sträckan mellan OSL-SFO respektive LAX-OSL annars var det ju överjävla dyrt. :( Men en vecka fixar man med bara handbaggage och ingen shopping.

Men hur många Eurobonuspoäng kommer ni tjäna då? ;)

Heter för övrigt både leg 2 och leg 3 SN9551?

EUR150 för baggage per segment? Jag antar att de menar för hela sträckan mellan OSL-SFO respektive LAX-OSL annars var det ju överjävla dyrt. :( Men en vecka fixar man med bara handbaggage och ingen shopping.

Eurobonuspoängen får helt enkelt vara en total överraskning. :)
LEG3 heter SN9591. Slarv...

Ja, faktiskt EUR150 per segment!

Eller ring Skype-out till kundtjänst i Kanada, de svarar ganska snabbt på dagtid i Sverige när Kanadensarna ligger nedbäddade med hockeyklubban, det gjorde jag och fick superb. service!

Bra tips. När jag ringde dom senast tog det 45min att komma genom. Jag "klagade" via Twitter PM och fick svar på 15 minuter ;) Men svaret på frågan om ett nummer till SuperElite 100K Desk verkade försvinna i cyberrymden :p

Noteringar:
Det är underhållande att se ens bättre hälft inse att vi ska åka till Kalifornien med enbart handbagage.
Nästa gång bokar jag.

Hua... Vet inte med vem av er jag lider mest mest. Faktiskt. :confused: Men hade jag varit hon så hade ”någon” helt enkelt fått fixa så jag fick checka in en väska på hemvägen. Odiskutabelt. :D

Toppen