Senaste nytt

Teckna ett Elite och få bonus som Premium innehavare?

Ska man ange att man redan har ett Amex eller försvinner chanserna till bonuspoängen helt då?
Läs mitt svar lite ovan din fråga här i tråden. Det vore dumt att ens försöka ljuga om en sån sak, så klart att dom ser att du redan har ett Amexkort så snart ditt personnr knappas in. ;)
Du har rätt att ha 2 Amexkort i vilken kombination du än önskar.

Se citerade inlägg. Det ska inte vara några problem att inte klicka i den rutan. Som Berglund skriver så har Amex självklart full koll på vem du är och om du redan är kund.

Nja, spenden nollas inte.

När du ansöker om ett nytt kort, klicka då inte i rutan ”redan medlem” och när du får kortet, skapa då ett nytt konto på Amex webbsida. Då lever ditt nya kort ett liv för sig själv. Ring sedan Amex och förklara att du gärna vill ha kvar ditt gamla kort tills du nått din voucher.

Om du ändå vet att du kommer att behöva de 20 000 statuspoängen så finns det väldigt få anledningar till att vänta. Lika bra att ansöka direkt, då behöver du heller inte oroa dig för att poängen inte skulle hinna komma eller att de med åren förflyttas. I år fick jag exempelvis en förskjutning av mina statuspoäng 15 dagar framåt. Då vill man gärna ha lite marginal till Eurobonusårets slut.

Jag har ringt Amex och förhört mig om den boxen, inför att jag skaffade ett nytt kort.

På deras inrådan, klickade jag inte i boxen, just för att få ett separat kort, med eget konto och utan att påverka det befintliga kortet. Båda korten är dock märkta med det årtal när jag först blev medlem, så Amex har full koll på vem jag är och exakt hur länge jag varit medlem, oavsett vilket av korten det är som avses.

Edit: Inläggen kommer från den här tråden. http://www.businessclass.se/forum/threads/bli-värvad-trots-jag-är-tidigare-amex-medlem-regler.91804/

OT. Hur får man besked om man blivit godkänd (post, e-mail)? :rolleyes:
När jag ansökte om SAS MC fick jag mail alt sms i princip omgående.

Toppen