Senaste nytt

Boka Star Alliance-awards online med Eurobonus

Jag bokade idag och de har inte ens dragit poäng från mig. Så det blev bättre än 241:)
Men det lär väl komma en korrigering.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
En fråga. Är det vanligt att de inte drar poängen direkt? Mina tidigare bokningar så har poängen dragits så fort jag tryckt på knappen.
Nu har jag gjort 2 st *A bokningar genom sas.se och inga poäng har dragits. Problemet är att mina vouchers inte är aktiverade så om
poäng dras så har jag inte tillräckligt. Ska jag avboka den ena bokningen (Minst viktiga) för att inte riskera ngt eller jag ska köra på och
avvakta om de kontaktar mig?
 
En fråga. Är det vanligt att de inte drar poängen direkt? Mina tidigare bokningar så har poängen dragits så fort jag tryckt på knappen.
Nu har jag gjort 2 st *A bokningar genom sas.se och inga poäng har dragits. Problemet är att mina vouchers inte är aktiverade så om
poäng dras så har jag inte tillräckligt. Ska jag avboka den ena bokningen (Minst viktiga) för att inte riskera ngt eller jag ska köra på och
avvakta om de kontaktar mig?
Fast den nya *A sökningen från sas är väl bara en prell bokning.
Du måste ju inom 48 timmar ringa sas och få den biljeterad och då dras alla ev poäng
 
Fast den nya *A sökningen från sas är väl bara en prell bokning.
Du måste ju inom 48 timmar ringa sas och få den biljeterad och då dras alla ev poäng

Men det framgår ingenstans. Har fått mail att resan är bekräftad samt att jag har seatat mig på samtliga flyg. Har kanske
missat att läsa något?
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Fast den nya *A sökningen från sas är väl bara en prell bokning.
Du måste ju inom 48 timmar ringa sas och få den biljeterad och då dras alla ev poäng
Men det framgår ingenstans. Har fått mail att resan är bekräftad samt att jag har seatat mig på samtliga flyg. Har kanske
missat att läsa något?
Jag har förstått det som att den tillfälliga Star-bokningen krävde att man ringde in. I den nya versionen som kördes igång häromdagen så ska allt ske online och direkt.
 
Men det framgår ingenstans. Har fått mail att resan är bekräftad samt att jag har seatat mig på samtliga flyg. Har kanske
missat att läsa något?

Jag har förstått det som att den tillfälliga Star-bokningen krävde att man ringde in. I den nya versionen som kördes igång häromdagen så ska allt ske online och direkt.
Okej, då har segra två val ser jag det som.
*1 Låta det hela vara med risk att saker avbokas eller blir problematiskt då "betalning" inte blivit rätt
*2 Ta smällen med att ringa in och påpeka problemet att vederbörande inte har fått betala sina poäng som vederbörande ändå räknat med.
 
Toppen