Senaste nytt

SAS har höjt poängpriset för Star Alliance awardbiljetter

Som kanske ger en indikation av hur "dyrt" alla ombokningar har blivit via call center? Vår "boka först, fråga sen" strategi har ett högt pris för SAS :)
Helt rätt att införa en bokningsavgift som inte återbetalas vid avbokning. Förhoppningsvis kommer det öka tillgängligheten av bonusresor då man inte längre vill sitta på flera resor för att täcka upp en eventuell resa.

Överlag är jag rätt nöjd trots allt. Den här servicefee och det ökande poängpriset är tråkiga iofs. Samtidigt gillar jag att bränsletilläget försvinner, samt att man äntligen äntligen kan boka hela *A bonusresa på nätet och ser slutkostnaden på en gång. Att inte behöva ringa längre är för mig det bästa som kunde hända, typ :) Det tog alltid så mycket tid.

Överlag är jag rätt nöjd trots allt. Den här servicefee och det ökande poängpriset är tråkiga iofs. Samtidigt gillar jag att bränsletilläget försvinner, samt att man äntligen äntligen kan boka hela *A bonusresa på nätet och ser slutkostnaden på en gång. Att inte behöva ringa längre är för mig det bästa som kunde hända, typ :) Det tog alltid så mycket tid.

Lite tråkigt att man inte verkar kunna boka mixed class, då mina bonusreser gått till USA, och det är svårt/omöjligt att hitta anslutande inrikesflyg i business med United. Men det kanske kommer.

Bränsletillägg = "straffavgift" för att man flyger och återbetalas vid avbokning. Betalar jag utan problem.

Service fee = Ökade intäkter till bolaget och säkerligen till största delen ledningen och återbetalas INTE vid avbokning.

Mycket svårt att se hur detta skulle vara bättre för mig för att vara ärlig.

Ser gärna att SAS lever kvar, så att de får högre intäkter medan kostnaden för kund faktiskt går ner känns helt okej.

Att likställa ökade intäkter för bolaget och ökade intäkter för ledningen är dessutom fel. Hur vet du att ökad intäkt för SAS innebär att ledningen kommer få mer betalt? Och om de gör det, är bonus inte helt ovanligt ifall man faktiskt gör bolaget mer profitable.

Bränsletillägg = "straffavgift" för att man flyger och återbetalas vid avbokning. Betalar jag utan problem.

Service fee = Ökade intäkter till bolaget och säkerligen till största delen ledningen och återbetalas INTE vid avbokning.

Mycket svårt att se hur detta skulle vara bättre för mig för att vara ärlig.

+1

Toppen