Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Singapore Airlines
Kabinklass: Business Class
Avreseort: Arlanda (ARN)
Destination: Denpansar Bali (DPS)
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 70 000 Eurobonuspoäng per person samt en Amex 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): 3751 SEK/person
Antal resenärer: 2 stycken
När (avresans tidpunkt): Mars
Bokad: Igår 24/10

Lyckades även knipa dubbelsängen fram och tillbaka till London i Singapore Airlines nya Businessclass på deras A380.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Hur gjorde du detta? Vilken rad sitter du på?

Du har ju bokat en business biljett och visst på webben ser det ut som de blir som en dubbelsäng.
Tror det blir kanon.
Med dubbelsäng tänkte jag dock mer på nya first sviten :)

New A380 Business Class

Jag gick in på Singaporeairs hemsida, under manage my booking kunde jag välja säten. Bokad biljetten via Tallin. Blev någon mitten rad i 2:a kabinen. Men eftersom du frågar, vilken rad bör jag sitta på för att säkerställa dubbelsängen? (hade fått för mig att alla rader är dubbelsäng?)

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Singapore Airlines
Kabinklass: Business Class
Avreseort: Arlanda (ARN)
Destination: Denpansar Bali (DPS)
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 70 000 Eurobonuspoäng per person samt en Amex 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): 3751 SEK/person
Antal resenärer: 2 stycken
När (avresans tidpunkt): Mars
Bokad: Igår 24/10

Fick ett litet infall ute på Arlanda igår och blev sugen på att göra ytterliggare en resa i vår. Blir vår (Jag och tjejens) första resa till Bali. Lyckades även knipa dubbelsängen fram och tillbaka till London i Singapore Airlines nya Businessclass på deras A380. Lyckades även få till ett 22 timmar långt stopp i Singapore på hemvägen :)

Stockholm-London: SAS Plus Airbus A320
London-Singapore: Singapore airlines nya Business Class Airbus A380
Singapore-Denpansar: Singapore Airlines nya regional Business Class Boeing 787-10 Dreamliner
Denpansar-Singapore: Singapore Airlines gamla Business class Airbus A330
Singapore-London: Singapore airlines nya Business Class Airbus A380
London-Stockholm: SAS Plus Airbus A320

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Det där är banne mig väldigt likt min målbild för nästa resa. Snyggt bokat!!
Fråga, vad tror BC ungefär den resan skulle kosta i reda pengar, bokat rakt upp och ner som revenue fare? Vill ha nåt att visa för motsträviga anhöriga om varför mitt poängsamlande inte är (ren) galenskap...o_O

Sorry my bad, trodde enligt vad jag läst på Singapores hemsida att man kunde göra om Mittensätena till dubbelsäng
business-centre-seats.jpg

Edit: Står även på hemsidan "Centre seats come with a personal divider that spans the entire length of the seat. Raise it all the way to enjoy some private me-time. Bring it to mid-level to chat with a friend or lower it completely to create a double bed. A space of your own. Or for two."

Completely vad betyder det i detta fall?

Last edited:
Säng finns det bara i First vad jag vet, inte i business?
Jag gick in på Singaporeairs hemsida, under manage my booking kunde jag välja säten. Bokad biljetten via Tallin. Blev någon mitten rad i 2:a kabinen. Men eftersom du frågar, vilken rad bör jag sitta på för att säkerställa dubbelsängen? (hade fått för mig att alla rader är dubbelsäng?)
https://www.singaporeair.com/saar5/pdf/OurFleet/A380-BusinessandSuites-upperdeck-4class.pdf

Vi diskuterade detta nyligen här också:
http://www.businessclass.se/forum/t...lyga-a380-med-singapore-airlines.93932/page-2

så 11, 91, 96 gäller för den "riktiga" dubbelsängen.

Det där är banne mig väldigt likt min målbild för nästa resa. Snyggt bokat!!
Fråga, vad tror BC ungefär den resan skulle kosta i reda pengar, bokat rakt upp och ner som revenue fare? Vill ha nåt att visa för motsträviga anhöriga om varför mitt poängsamlande inte är (ren) galenskap...o_O

SQ har relativt ofta kampanjer i Business då man kan åka till Bali för kring 17-20k SEK per person i Business. Hela vägen till Australien/NyaZeeland för 24-27k SEK. Just nu är det Australien för 25k per person som är kampanj.

Toppen