M.K skrev:Dåligt betyg tidigare på forumet men ändå lite sugen då två gratis bankomatuttag lockar på nästa resa och möjlig double-dip på köp samt 1000ebp i välkomstbonus. Sätta in antingen dollar direkt eller sek och växla till 15/20ebp från SAS MC och sedan ytterligare 15p på köpen i landet. Jag ska handla en del dyra saker så minst 30ebp/100sek är naturligtvis intressant.Någon valutahaj som vet påslaget mot f/x? Är det där det fallerar mot SAS mastercardet?Klicka för att utvidga...
Kan tipsa om att skaffa Revolut, det är ett prepaid Visa/Mc men du kan ladda på med Amex och det räknas som ett köp (så du får dina poäng)Andreas98 skrev:Jag växlade 870kr till 92USD med en växlingskurs på ca 9,46kr / 1USD den 9 okt. Kursen står i ca 9,1kr / 1USD så lite extra tar dom.Använder bara mitt TW kort när jag inte kan använda mitt amex. (vilket händer för ofta)Klicka för att utvidga...
M.K skrev:Frågan är då om jag kan sätta in direkt i dollar från SAS MC och endast få två procent påslag genom mastercard och sedan 35ebp/100sek i USA? Då hade det ju fungerat till detta syfte.EDIT. Såg ditt inlägg angående Revolut. Mycket begränsad på bankomatuttag med bara 200usd/mån men har sina fördelar. Tänkt testa det också.Klicka för att utvidga...
Johans00 skrev:Kan tipsa om att skaffa Revolut, det är ett prepaid Visa/Mc men du kan ladda på med Amex och det räknas som ett köp (så du får dina poäng)Du kan även växla fritt mellan valutor så du slipper växlingspåslaget när du betalar utomlands.Helt gratis förutom typ ~60 för att få kortet levererat.Klicka för att utvidga...
Olle K skrev:Efter jag skapat ett konto med kampanjkoden ovan fick jag efter någon timme en notis om att "tjäna upp till 3000 extra poäng denna månad, logga in för att veta mer". Men när jag loggar in hittar jag inget om det. Någon som vet något om dessa 3000 poäng?Klicka för att utvidga...
M.K skrev:Frågan är då om jag kan sätta in direkt i dollar från SAS MC och endast få två procent påslag genom mastercard och sedan 35ebp/100sek i USA? Då hade det ju fungerat till detta syfte.EDIT. Såg ditt inlägg angående Revolut. Mycket begränsad på bankomatuttag med bara 200usd/mån men har sina fördelar. Tänkt testa det också.Klicka för att utvidga...
Johans00 skrev:Kan tipsa om att skaffa Revolut, det är ett prepaid Visa/Mc men du kan ladda på med Amex och det räknas som ett köp (så du får dina poäng)Klicka för att utvidga...
Har inte gjort det själv men har läst om folk som gör det med google pay.Thornado skrev:Nja, Revolut funkar väl ändå inte med amex?Klicka för att utvidga...
Johans00 skrev:Har inte gjort det själv men har läst om folk som gör det med google pay.Klicka för att utvidga...