Senaste nytt

SAS Introducerar SAS Youth Go Light (Norden - USA)

Till @Berglunds glädje så är dock mitt frekventa resande med ungdomsbiljetter förbi.
Karthago bör förstöras, det glädjer mig naturligtvis ofantligt...

Det här visar ju dock bara att allt snack om att ”jag är så lojal” faller ganska platt. Jag är stolt över att kunna säga: jag stödjer svenskt flyg!
Jag - Älskar - SAS!

Själv flyger jag med SAS, även när respektive konkurrent BRA eller Norwegian är billigare inom Sverige men även internationellt. Av ren princip.

Karthago bör förstöras, det glädjer mig naturligtvis ofantligt...

Det här visar ju dock bara att allt snack om att ”jag är så lojal” faller ganska platt. Jag är stolt över att kunna säga: jag stödjer svenskt flyg!
Jag - Älskar - SAS!

Själv flyger jag med SAS, även när respektive konkurrent BRA eller Norwegian är billigare inom Sverige men även internationellt. Av ren princip.
Varför ska man vara lojal när SAS endast konkurrerar på pris nu, á la Norwegian eller Ryanair?

Det gör dem dock inte. Fantastiskt service och vid EU 261 ärenden kan man konstatera att SAS är halvbra...

Edit: kundservice menar jag såklart.
Ja men få pengar för förseningar är en rätt dålig saving grace för SAS. Jag flyger då hellre KLM eller Lufthansa group för i princip samma peng.

Här är vi olika, jag tycker det är ett beteende jag vill belöna, om inte prisskillnaden är för stor.
Vilket beteende? Något som finns hos SAS men inte hos LH/LX/OS/KLM och samtidigt är positivt?

Att SAS betalar ut ersättning när de är sena och ställer in avgångar?

Hmm, skeptisk till detta. Tror bara att nuvarande youth go kommer bli dyrare och att youth go light kommer kosta som gamla youth go.
Kollar man tex på en t/r till ARN-EWR så ser man att biljettpriset bara är 270, resten är skatter och avgifter, svårt att se hur Sas ska kapa ner det lilla biljettpriset ännu mer.
Hade förväntat mig att det skulle bli dyrare, men 700 extra och ännu mer till andra resmål i USA var ju inte superkul direkt efter att SAS kapat poängintjäningen dessutom...
Blir till att boka Asienresor fort som tusan innan SAS får för sig att introducera youth go light dit också.

Sötebrödsdagarna är över.

Attachments

• sas.se.png
    sas.se.png
    60,7 KB · Visningar: 185
Toppen