Senaste nytt

Missad anslutning pga inställt flyg, inte bokade samtidigt

. Kommer sas återbetala den nya resans biljetter jag köpte från ARN-SDL?

Haha ja, jag har redan gjort det och blivit kompenserad, men de (amex platinum kortförsäkring & folksam resklarförsäkring) betalde bara för de nya biljetterna jag fick köpa och inte för förseningen.

Men vänta...

Amex Platinum/Folksam resklar har ersatt dig för extrakostnaderna för nya biljetter (Oklart om du har använt båda och därmed blivit ersatt för faktiskt belopp totalt, eller om du har fått ut mer än själva kostnaden). Varför vill du då kompenseras från SAS för den kostnaden också?

Att du kan begära ersättning för CDG-ARN (€250x3) är en annan femma. Det tycker jag att du ska göra. Förutsatt att det inte är något extraordinärt så bör den claimen gå igenom.

Då har du/ni blivit ersatt för alla extrakostnader samt har €750 extra på kontot. Det skulle jag vara nöjd med iaf!
Förstår inte varför man ska jaga SAS för en redan ersatt kostnad (där du själv har valt att ha dessa resor på olika bokningar).

Men vänta...

Amex Platinum/Folksam resklar har ersatt dig för extrakostnaderna för nya biljetter (Oklart om du har använt båda och därmed blivit ersatt för faktiskt belopp totalt, eller om du har fått ut mer än själva kostnaden). Varför vill du då kompenseras från SAS för den kostnaden också?

Att du kan begära ersättning för CDG-ARN (€250x3) är en annan femma. Det tycker jag att du ska göra. Förutsatt att det inte är något extraordinärt så bör den claimen gå igenom.

Då har du/ni blivit ersatt för alla extrakostnader samt har €750 extra på kontot. Det skulle jag vara nöjd med iaf!
Förstår inte varför man ska jaga SAS för en redan ersatt kostnad (där du själv har valt att ha dessa resor på olika bokningar).

Nejnej, de kompletterar varandra. Min klocka tappade kronan även under resan. Då står folksam för kostnaden av reparation och amex för självrisken.

Nejnej, de kompletterar varandra. Min klocka tappade kronan även under resan. Då står folksam för kostnaden av reparation och amex för självrisken.
Nu får du ändå fundera på vad du skriver. Jag utgår från att du hade icke ombokningsbara/återbetalningsbara biljetter ARN-SDL för annars hade detta varit en icke-fråga. Då har du inget att hämta hos SAS för att du missade att flyga på dessa. Att du har en försäkring som ersatte biljetterna har redan kompletterat din ersättning (0kr) från SAS för dessa biljetter.

Men vänta...

Jag får inte mer än kostnaderna förresten.
Jag pratade med de på solid (amex) om hur det ser ut för de betalar inte min svägerska och inte heller Folksam.
Jag skulle ju inte erkänna försäkringsbedrägeri med en användare kopplat till min mail!

Edit: är kanske lite otodylig och inkonsekvent. Har haft fullt upp med sysslor sedan fyra i morse, så är lite seg i huvudet!

Last edited:
Toppen