Gusthild
Medlem
Jag skulle i onsdags tillsammans med min sambo och hennes syster flyga kl.10:40 CDG-ARN med SK574, därefter ARN-SDL med SK52 kl. 15:00 med ankomst 15:50. Dessa var alltså inte bokade samtidigt men båda köpta direkt genom sas.
Min sambo fick ett meddelande från SAS mitt i natten att flyget till ARN hade blivit inställt men att vi blev ombokade till SK2572 som avgick 14:00.
Vi missade därför flyget vidare till SDL och fick köpa nya biljetter med SK58 med avgång 21:30, som i sin tur blev försenat till 21:55.
Vi kom alltså fram till slutdestinationen 22:45, en total försening på 6h55min.
Så nu till frågorna.
1. Kan jag ansöka om kompensation efter eg261 regelverket per person?
2. Kommer sas återbetala den nya resans biljetter jag köpte från ARN-SDL?
Min sambo fick ett meddelande från SAS mitt i natten att flyget till ARN hade blivit inställt men att vi blev ombokade till SK2572 som avgick 14:00.
Vi missade därför flyget vidare till SDL och fick köpa nya biljetter med SK58 med avgång 21:30, som i sin tur blev försenat till 21:55.
Vi kom alltså fram till slutdestinationen 22:45, en total försening på 6h55min.
Så nu till frågorna.
1. Kan jag ansöka om kompensation efter eg261 regelverket per person?
2. Kommer sas återbetala den nya resans biljetter jag köpte från ARN-SDL?