Senaste nytt

Kortavgifter hos SAS för företagskort från november 2018 (ej med avresa Sverige)

bankb

Medlem
Fick just ett mail där det stod att SAS från november kommer börja ta ut en kortavgift vid biljettköp...

Bedrövligt måste jag säga...

Screen Shot 2018-09-27 at 14.39.52.png

Ser ut som att det endast berör företagskort.

Länk: Företagsnyheter | SAS

Dock endast företagskort:

Från 7/11 kommer en avgift på 1,96 % av biljettpriset tas vid köp på företagskort från Visa, MasterCard, American Express, Diners Club och UATP. Avgiften gäller vid köp av flygbiljett och appliceras beroende på vilket land resan avgår.

Då läste jag inte detaljerna tillräckligt noga :) Då är det ju lugna puckar, man använder ju såklart det privata kortet för att få EB poängen ;)

Transaktioner som härrör från företagskort är normalt ganska dyra att lösa in, jag förstår att man kompenserar sig för detta där man kan. Gott så!

Det här är jättebra! Önskar bara att avgiften vore ännu högre. Ökar arbetsgivares motivation att låta alla använda egna kort.

Har väldigt svårt att förstå arbetsgivare som inte låter sina anställda använda privata kort. Förstår inte vilka objektiva anledningar det finns för att inte göra det.

Har väldigt svårt att förstå arbetsgivare som inte låter sina anställda använda privata kort. Förstår inte vilka objektiva anledningar det finns för att inte göra det.
Det kan ju vara rätt dyrt att hantera reseräkningar.
Har man ett företagskort kan ju reseräkningen skapas automatiskt och ingen överföring behöver göras till arbetstagaren vilket också är en transaktion som måste hanteras annars.

Toppen