BA ligger onekligen steget före när det gäller relationstänkande, när man jämför med LH Gruppen. Detta då man hos LH enbart gör op-ups baserat på bokningsklass och INGET annat. Med andra ord skulle HON Circle i "CIV-termer" motsvara 0, såvida man inte reser på de högsta bokningsklasserna i sin kabin. Inte undra på varför LH förlorar kunder till BA åt höger och vänster![]()
Hum, är du säker på detta? Vet du att Lufthansa inte har koll på sina medlemmar? Konstigt då jag mellan 2008 och 2010 blev inviterat på 3 event (inklusive EM 2008) med motivationen att jag efter Sveriges 7 HON, var jag topp 10 av dessa 290 SEN som det fanns då. Frågan är jo mer vad man gör med informationen.
I EricTs fall kan det vara en enkel sak som att han var jättetrevlig vid in-checkning.
Tjaa kan nog vara viss skillnad mellan faktiskt kundvärde och rangordning i op-ups. I Lufthansas fall spelar status inte längre någon roll vid op-ups, då man enbart går efter bokningsklass. I alla fall enligt Flyertalk.
Personligen skulle jag aldrig fråga om en upgrade på BA, hur trevligt man än frågar. Kan bekräfta att alla jag talat med inom BA är detta absolut "no-no" och ogillas skarpt. Check-in personal, besättning, Piloter, chefer.