Senaste nytt

Erfarenheter av Paygoo?

Någon som har bättre koll på sådant här som kan hjälpa till att tolka punkt 4.4.3? Att man inte får använda kortet för "betalningsanvisningar", kan det innefatta tjänster som betalo/billhop (inte särskilt intressant ändå) och transferwise (skulle det gå att använda tw via paygoo så är det helt plötsligt rätt så intressant)?
Offtopic, men hur använder du TW, är det som Revolut eller finns det något trick där jag missat?

Det finns lite oklarheter vad beträffar avgifter hos Pressbyrån. Igår fick jag beskedet 99 SEK för kortet och gratis att fylla på, idag fick jag beskedet 39 SEK för kortet och 29 SEK för att fylla på. Hon jag frågade idag verkade dock lite mer "PRAO-elevsaktig" än hon jag frågade igår.

På pressbyråns hemsida står så klart ett tredje alternativ, nämligen att avgiften är 5 SEK för kortet :): Pressbyrån - Presentkort

Last edited:
Presentkortet som säljs på pressbyrån för 39:- går ej att fylla på, och kan max vara på 2000:-.

1.4 Du kan inte sätta in extra pengar på presentkortet efter det att ett köp har gjorts, bortsett från om en återförsäljare återbetalar en transaktion till presentkortet.

Presentkortet som säljs på pressbyrån för 39:- går ej att fylla på, och kan max vara på 2000:-.

1.4 Du kan inte sätta in extra pengar på presentkortet efter det att ett köp har gjorts, bortsett från om en återförsäljare återbetalar en transaktion till presentkortet.
Tjejen på Pressbyrån jag snackade med idag borde ha förstått att jag menade Paygoo Reload eftersom jag frågade om avgiften för påfyllning.

5:- avgift för att kolla saldot online...
Jag tolkar det som att det är gratis att logga in och kolla saldot, men däremot tillkommer en SMS-avgift om man vill få saldot via SMS:

"7. Så kontrollerar du saldot på kortet
7.1 För att kontrollera det tillgängliga saldot på ditt kort eller se en transaktionsöversikt kan du gå till Paygoo och logga in på Mina sidor, eller använda vår tjänst för SMS-saldo genom att skicka kund-ID på kortets baksida tillsammans med SALDO för norska användare och SALDOT för svenska användare. SMS skickas till 2380 för norska användare och till 72323 för svenska användare. SMS-kostnaden är 5 SEK och dras från behållningen på kortet"

"SMS-avgifter (kontrollera saldo, hämta PIN-kod, automatisk påfyllning, spärra kort) 5 SEK"

Sista meningen är från tabellen längst nere på Reload Card - Paygoo

Offtopic, men hur använder du TW, är det som Revolut eller finns det något trick där jag missat?

När jag har använt TW så har det varit för en del större inköp från ett företag i Europa som inte tar kreditkort (de tar PayPal, men mot en ganska rejäl avgift), utan föredrar banköverföring. Då använde jag TW för överföringen till dem och sedan använde jag Betalo/billhop för att betala med Amex till TWs bankgiro. Tyvärr så slutade detta funka efter ett tag då de kräver att överföringen till deras bankgiro kommer från ett konto som står i mitt namn. Jag antar att reglerna alltid varit så och att det bara var tur att det funkade ett flertal gånger innan det fastnade i någon kontroll och blev krångel.

Sista meningen är från tabellen längst nere p

Men de skriver även under sektionen avgifter

Avgifter och gränser
Avgift för att köpa kortet - 99 SEK
Administrationsavgift - 29 SEK
Avgift för varje extrakort som utfärdas till en ytterligare kortinnehavare eller för varje ersättningskort - 125 SEK
Avgift för återbetalning och uppsägning (om tillämpligt – se villkoren) - 125 SEK
Serviceavgifter (hämta PIN-kod, kontrollera saldo och kolla transaktioner) - 5 SEK
Inaktivitetsavgift (efter 24 månader) - 35 SEK per mnd

Inget om att det bara är vid SMS-tjänsten

Toppen