Senaste nytt

Primera Air

Spersboda

Medlem
Hej,
bokade ett flyg med Primera Air till Barcelona i September. Jag fick precis mail om att båda dit- och hemresan ställs in. Då jag försöker boka på deras hemsida är september helt blockerad, dvs, går ej att boka.

Ngn som hört ngt om att Primera lägger ner? De hade ju enorma problem nu tidigare i sommras.

Hej,
bokade ett flyg med Primera Air till Barcelona i September. Jag fick precis mail om att båda dit- och hemresan ställs in. Då jag försöker boka på deras hemsida är september helt blockerad, dvs, går ej att boka.

Ngn som hört ngt om att Primera lägger ner? De hade ju enorma problem nu tidigare i sommras.
Jag har inte hört något om att de ska lägga ner, och skulle inte tro att de gör det heller även om det hade varit tillfredsställande om de faktiskt hade lagt ner. Få bolag behandlar sina passagerare så dåligt som Primera Air.

Hej,

Är det i slutet av september?
I så fall kan det vara så att det är dålig beläggning på den flighten och de ställer in flygningarna.

Deras sista (?) plan tilöl Barcelona verkar gå i dagarna. Andra destinationer verkar ha avgångar kvar i september.

Jag trodde de enbart flög charter åt exempelvis solresor men om jag tolkar det rätt säljs dessa som reguljära biljetter?

Har precis landat efter en flight med Primera mellan CHQ - MMX, det var väldiiigt låg beläggning, jag har aldrig suttit på ett plan med såå lite folk ( borträknat privatjet vi testade i Oslo ;D )
En Boeing 737-800 med 14 pax och 4 i besättning plus kapten och styrman
De tar väl normalt 180+ pax?

De sa att de hade haft mer än 100 pax i andra riktningen vilket var tur för annars hade de nog ställt in...

Har precis landat efter en flight med Primera mellan CHQ - MMX, det var väldiiigt låg beläggning, jag har aldrig suttit på ett plan med såå lite folk ( borträknat privatjet vi testade i Oslo ;D )
En Boeing 737-800 med 14 pax och 4 i besättning plus kapten och styrman
De tar väl normalt 180+ pax?

De sa att de hade haft mer än 100 pax i andra riktningen vilket var tur för annars hade de nog ställt in...
Var det en Charter flygning?

Var det en Charter flygning?
Nej, min biljett var en reguljär biljett, för de i kön så sa de som rest med dem ner till Kreta att deras Malmö _> Kreta ställts in och att de blev satta på CPH - CHQ istället.
Andra jag mötte på Kreta rapporterade att deras plan ändrats till att flyga ARN-GOT-CHQ istället för direkt

Toppen