Senaste nytt

Var befinner jag mig?

Jag tycker faktiskt att jag känner igen kartan, men det ringer ändå ingen klocka direkt.
Jag skulle dock gissa på någonstans i Asien, mest för att det är där jag oftast befinner mig och om jag känner igen kartan så är det mest troligt att jag sett den där.
Med tanke på den inkonsekventa stavningen av Moskva så är min erfarenhet att man ofta hittar sådant i Kina eller Sydostasien. Så jag gissar på Kina.

Edit: Skulle kanske gissa på en ort också. Shanghai?

Om det där ena hörnet så lär ju platsen vara i mitten. Fortfarande svårt men gissar på nånstans i Indien. Chennai?

Fel land, men du tänker helt rätt.
Men detta är på södra halvklotet

Jag tycker faktiskt att jag känner igen kartan, men det ringer ändå ingen klocka direkt.
Jag skulle dock gissa på någonstans i Asien, mest för att det är där jag oftast befinner mig och om jag känner igen kartan så är det mest troligt att jag sett den där.
Med tanke på den inkonsekventa stavningen av Moskva så är min erfarenhet att man ofta hittar sådant i Kina eller Sydostasien. Så jag gissar på Kina.

Edit: Skulle kanske gissa på en ort också. Shanghai?

Du skulle inte ha valt Kina av de två du gissade på!

Fel land, men du tänker helt rätt.
Men detta är på södra halvklotet

Om jag tänker rätt, d.v.s. att platsen ska hamna i mitten och vi ser en fjärdedel av kartan på bilden.... Dessutom södra halvklotet, lämnar det oss med Sydamerika och södra delarna av Afrika att fundera på i första hand, men dessa borde ju hamna fel och inte i mitten (knasig karta iofs). Enda stället i Asien jag känner till som ligger på södra halvklotet (och även det är strykare för landet är utspritt) är Jakarta. Så det får bli min gissning med denna nya information.

Rätt land, fel provins!

Flygplatsen tar emot 23 miljoner passagerare årligen, ca 30 gånger fler än det bor i staden.
Jag utlovade en bild innifrån loungen, här är den.
Lounge.jpg

Toppen