Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS short haul tråd

Klockan 9:00 svensk bytte SAS flygplan från OY-KBR till OY-KAW. Då hade SAS fortfarande en idé om att planet skulle avgå i tid (trots att STD överskridits med en timma...)

OY-KBR ferryflögs till Stockholm tidigt på morgonen men har blivit stående på Arlanda hela dagen och skall nu flyga SK1527. OY-KAW fanns i Helsingfors klockan 9 svensk tid så det var inte så konstigt att just det planet blev ordentligt försenat.

Tror nog det var bra jobbat av SAS att över huvudtaget få iväg planet idag. Och således behövde man inte testa de nya IRROPS-avtalen med British Airways... ;)

Blev 4h sen till Skellefteå i lördags med SK1012, tekniskt fel var anledningen som diamantsupporten uppgav på kvällen (fick sms 22.53 fredag kväll) och vid BAG drop uppgav personalen tekniskt fel och problem med motorerna. Väl på planet sa piloten att det berodde på vilotider för personal... :)

Boarding skulle börjat kl0815 på SK704... :)

Den kanske är på rull från T4 där den (SE-ROP) inkom som SK1011 kl0755.
0531014d31146bd5024b72e3cff4dcbf.jpg

Jaaaaaa!!!! SK1645 Riga-Köpenhamn är inställd 10 september så jag får dubbel poängintjäning (routing via Stockholm Arlanda istället) och jag får tillfälle att besöka SAS-loungen på Arlanda (har inte den renoverats på sistone och är superbra nu för tiden?)

Jaaaaaa!!!! SK1645 Riga-Köpenhamn är inställd 10 september så jag får dubbel poängintjäning (routing via Stockholm Arlanda istället) och jag får tillfälle att besöka SAS-loungen på Arlanda (har inte den renoverats på sistone och är superbra nu för tiden?)
SAS lounge på Arlanda och superbra i samma mening? Du måste blandat ihop något nu. Den är ok, fyller ett syfte men är absolut inget speciellt.

Äsch, min favoritavgång SK2111 (ARN-MMX kl 14.30) inställd i morgon. Får kanske ta mig ner till Bromma istället för att komma i tid till hämtning på skolan...

SAS problem med inställda flyg fortsätter uppenbarligen (även om det är lite tystare om det just nu)

Idag är 8 flyg inställda från Arlanda (enligt Swedavia.se): Manchester, London, Hamburg, Kalmar, Örnsköldsvik, Visby, Helsingfors och Åbo samt ett antal med med varierande grad av försening.

Det verkar vara en mix av olika flygplanstyper så det kan ju vara såväl teknik som brist på personal hos underleverantörerna.

SK531 inställt idag (kundtjänst visste inte varför).
FruBrandten ombokad till SK849 och SK805.

Anländer då kl1435 istället för kl1250 så blir väl inte ens ersättning.

Toppen