Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Hotell: Doubletree by Hilton Sukhumvit
Datum: 13 sep - 14 sept
Bokat rum: King guest room (billigaste)
Uppgradering: King Superior
Våning: 10 av 23
Antal nätter: 1
Status: HHG

Fick för första gången även här en uppgradering två snäpp upp från billigaste. Dock hamnade jag bara på våning 10, dessutom i rummet närmast hissen. Superiorrummet har en espressomaskin, en liten soffgrupp och är lite större än de vanliga och deluxerummen. Finns även en liten balkong, som dessbättre är låst. Inget räcke ...

Hur var hotellet i övrigt har en stay bokad där i Oktober men funderade på att byta till Hilton Sukhumvith
De är ganska lika när det kommer till rummen och i service. Gillar båda. Fördel Hilton när det gäller utsikten från poolen. Dock ingen sol på eftermiddagen, men det har Doubletree. Fördel Hilton också vad gäller tillgång till lounge (som är helt OK. De varierar maten lite från dag till dag). Doubletree kontrar med att erbjuda "Happy hour" mellan 18-20 vid Mosaic-baren vid poolen. Fria drinkar för HHG och HHD. Doubletree oftast lite billigare.

Hotell: Doubletree by Hilton Sukhumvit
Datum: 17 sep - 18 sept
Bokat rum: King guest room (billigaste)
Uppgradering: King Deluxe Suite
Våning: 22 av 23
Antal nätter: 1
Status: HHG

Äntligen! Detta är ungefärligen min sjätte vistelse här under en kort period, och den alltid lika trevliga personalen i receptionen sa att de tyckte att jag var värt sviten denna gång. Bara att delvis hålla med och att tacka och bocka. Förväntar mig aldrig sviter som guld. Dock så glömde de kakan som man alltid får annars ...

Hur var hotellet i övrigt har en stay bokad där i Oktober men funderade på att byta till Hilton Sukhumvith

Jag kan bara hålla med @Mangostan vad gäller de bägge hotellen. Trevlig personal
och bra service. Gillar dock loungen på Hilton men brukar ibland bo på D.T. ändå.
Vill man få ihop "HH-stays" är de bägge hotellen perfekta då det inte är mer än 30
meter mellan dem via bakdörren.

Hotell: Hilton Sorrento Palace
Datum: 16 sep - 23 sept
Bokat rum: King guest room Garden View
Uppgradering: KING EXECUTIVE SEA VIEW ROOM
Våning: 7 av 7
Antal nätter: 7
Status: HHD

Vad skall man säga om detta hotell? Det finns helt klart nyare, fräschare Hilton-hotell i Europa. Det finns också helt klart billigare hotell. Men jag tror detta är vårt favorithotell inom Hiltongruppen i Europa. Det tog totalt 4 olika reservationer för att få ihop en vecka här nere, men grym hjälp från den lokala reservationsansvariga som "låste upp" inventory så vi fick boka sju nätter. Det är kombon: "location, location, location" + grym service +´bra faciliteter + stort rum som gör detta till en favorit.

Nu verkar man ha flyttat alla Exec Lounge privilegier till Settimo Club Lounge på 7:an. Där finns det både mat/dryck 4:a gånger per dag, samt både traditionell fika samt BC-fika hela dagen.

Receptionen hade fixat med en barnsäng, extra handdukar och genuin "Welcome Back Mr. Senator" när namnet fick ett ansikte vid incheckning. Glädjen blev extra stor när de insåg att det fanns en ny, framtida lojal kund i Mini-Senator.

Vi säger "bellissimo Sorrento" och är överlyckliga att vara på plats här i vår favopärla vid Medelhavet.

Hotell: Hilton Zürich Airport
Bokat rum: King Guest Room
Uppgradering: Queen Executive with Lounge Access
Antal nätter: 2
Status: HHD

Bokat med poäng.

Stod King Relaxation Room i appen ett tag men de rummen verkar ha sålts el givits till annan.

Toppen