Andreas Eriksson
Medlem
Vill bara varna främst nybörjare som kanske tagit del av statusmatch att inte lita blint på Hilton.
Jag själv hade blivit lite bortgjord om jag inte varit flitig att alltid ta kopior och prints på typ all min kontakt med kundservice. Efter att ha gått på nitar genom åren vad gäller olika saker så har det blivit att man nästan avsett en hel hårddisk för att kunna förvara skärmbilder för att vara på den säkra sidan. Tyvärr är detta viktigt att göra då man aldrig har något att komma med utan bevis.
Jag är just nu på ett Diamond Challenge.
I Augusti månad hade jag följande chat med kundtjänst.
Notera att Jimmy säger (på min fråga om jag har Diamond till 2020 om jag klarar 8 stays före 5 November) med ganska klara ord: Exactly!
A: Hi Jimmy. I do have an active Diamond Challenge on my account, correct? 8 stays? Which date does it end?
Jimmy (19:28:42 GMT) : Please give me a couple of minutes while I look that up for you.
Jimmy (19:32:16 GMT) : Your promotion was applied on 06-Aug-XXX and you have 90 days to complete the challenge.
A: So my last stay can be November 5-6?
Jimmy (19:36:41 GMT) : 5th of November is the date.
A: But if I make 8 stays before November 5 my Diamond status is for March 2020, right?
Jimmy (19:41:10 GMT) : Exactly.
A: Perfect, can I have a copy of our chat to my email so I remember the dates.
Har tagit bort lite onödig konversation som inte är relevant, därför chattiderna ser lite utdraget ut men det är uppenbart att det var 8 stays som gällde vilket jag är 100% säker på.
Idag, frågade jag i ett annat ärende och då säger kundtjänst följande:
Hilton Ashly: In order to become a diamond member you need to complete 10 stays or 18 nights with us.
Hilton Ashly: Please accept my apologies for the miss communication by the other agent.
Hilton Ashly: Please be assured it is 10 stays and 18 nights.
Skickas sedan vidare till Supervisor för att jag ifrågasätter varför de lurar sina kunder på detta vis och får ursäkter att någon gjort fel, o.s.v.
De kan heller inget göra utan man måste kontakta diamond@hilton.com.
"I deeply apologize for the misinformation. I understand that there is a misinformation from your last chat. However, we really are unable to update the stay requirements on our end. But you may try to reach out the diamond desk to assist you regarding this issue."
"You may give them a call at 877-444-9847 or send them an email to
diamond@hilton.com"
"I am really sorry as I am really unable to make changes on my end. I am also unable to send the email directly to them but I can make a note on the account regarding this issue so when you call the agent can check the note on your account."
Personligen tycker jag bara Hilton blir sämre och sämre och jag väljer hellre Hyatt när det går.
Jag själv hade blivit lite bortgjord om jag inte varit flitig att alltid ta kopior och prints på typ all min kontakt med kundservice. Efter att ha gått på nitar genom åren vad gäller olika saker så har det blivit att man nästan avsett en hel hårddisk för att kunna förvara skärmbilder för att vara på den säkra sidan. Tyvärr är detta viktigt att göra då man aldrig har något att komma med utan bevis.
Jag är just nu på ett Diamond Challenge.
I Augusti månad hade jag följande chat med kundtjänst.
Notera att Jimmy säger (på min fråga om jag har Diamond till 2020 om jag klarar 8 stays före 5 November) med ganska klara ord: Exactly!
A: Hi Jimmy. I do have an active Diamond Challenge on my account, correct? 8 stays? Which date does it end?
Jimmy (19:28:42 GMT) : Please give me a couple of minutes while I look that up for you.
Jimmy (19:32:16 GMT) : Your promotion was applied on 06-Aug-XXX and you have 90 days to complete the challenge.
A: So my last stay can be November 5-6?
Jimmy (19:36:41 GMT) : 5th of November is the date.
A: But if I make 8 stays before November 5 my Diamond status is for March 2020, right?
Jimmy (19:41:10 GMT) : Exactly.
A: Perfect, can I have a copy of our chat to my email so I remember the dates.
Har tagit bort lite onödig konversation som inte är relevant, därför chattiderna ser lite utdraget ut men det är uppenbart att det var 8 stays som gällde vilket jag är 100% säker på.
Idag, frågade jag i ett annat ärende och då säger kundtjänst följande:
Hilton Ashly: In order to become a diamond member you need to complete 10 stays or 18 nights with us.
Hilton Ashly: Please accept my apologies for the miss communication by the other agent.
Hilton Ashly: Please be assured it is 10 stays and 18 nights.
Skickas sedan vidare till Supervisor för att jag ifrågasätter varför de lurar sina kunder på detta vis och får ursäkter att någon gjort fel, o.s.v.
De kan heller inget göra utan man måste kontakta diamond@hilton.com.
"I deeply apologize for the misinformation. I understand that there is a misinformation from your last chat. However, we really are unable to update the stay requirements on our end. But you may try to reach out the diamond desk to assist you regarding this issue."
"You may give them a call at 877-444-9847 or send them an email to
diamond@hilton.com"
"I am really sorry as I am really unable to make changes on my end. I am also unable to send the email directly to them but I can make a note on the account regarding this issue so when you call the agent can check the note on your account."
Personligen tycker jag bara Hilton blir sämre och sämre och jag väljer hellre Hyatt när det går.
Last edited: