Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

agehall

Medlem
Hittar i nuläget inga platser dit på de dagar jag vill åka - samt att jag inte är så supersugen på att flyga A320 hela vägen :p
Att det inte finns platser när du vill resa är inte ett argument för varför du skulle få flyga en helt orimlig omväg. Jag har väldigt svårt att se att det där skulle vara mist reasonable routing och allt du kommer att åstadkomma genom att försöka boka detta är att ge Eurobonus fler anledningar att styra upp saker ännu mer genom striktare regler.
 
Jag har en bonusresa på uppseglande och jag har tänkt mig boka UME-FUK och sedan hem BKK-UME. Av bokningsmässiga skäl blir det till att boka utresan innan hemresan finns tillgänglig. Kan det bli käppar i hjulet då ut- och inresa är till/från olika zoner om jag ska applicera hemresan senare?
 
Jag har en bonusresa på uppseglande och jag har tänkt mig boka UME-FUK och sedan hem BKK-UME. Av bokningsmässiga skäl blir det till att boka utresan innan hemresan finns tillgänglig. Kan det bli käppar i hjulet då ut- och inresa är till/från olika zoner om jag ska applicera hemresan senare?
Nä du behöver ändå ringa in för att fixa det där. Ska inte vara några konstigheter.
 

Tonton

Medlem
Vad tror ni om denna rutten - Skulle den gå igenom med en 2-4-1?


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Jag vill ta mig till Tashkent och enda sättet att ta sig dit med Star Alliance är Turkish Airlines via Istanbul alternativt Asiana via Seoul.

På hemresan tänker jag mig att åka från Ashgabat. Därifrån går det att antingen flyga med Turkish Airlines via Istanbul alternativt med Lufthansa via Baku och Frankfurt.

Min spontana tanke är att detta bör gå igenom. Den bryter iaf inte mot några av de självklara reglerna. Det är möjligen "most reasonable routing" som det kan bli problem. Men samtidigt så finns det ju inga andra alternativ för att ta sig dig.

Det blev inte riktigt såhär, men nästan.

Med referens till Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2018 | Sida 44 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor så flyger jag Asien-Asien via Europa på ena hållet (Istanbul) för ynka 50 000 poäng. Inga problem alls!
 

agehall

Medlem
Det blev inte riktigt såhär, men nästan.

Med referens till Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2018 | Sida 44 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor så flyger jag Asien-Asien via Europa på ena hållet (Istanbul) för ynka 50 000 poäng. Inga problem alls!
Det är rätt väsentlig skillnad på den resa du frågade om och den du bokade. Att den där gick igenom är jag inte jätteförvånad över även om jag inte heller hade varit förvånad om de sagt nej.
 
Hej,

Jag pratade precis med Tallin avseende min försa 2-4-1 bokning och det uppstod ett problem. Jag vill flyga följande:
Nashville (BNA) - New York (EWR) - Vienne (VIE) - Köpenhamn (CPH).

UA 2034 10:45 - 13:58
OS 90 17:55 - 08:20
0S 309 11:20 - 13:20

Resan mellan EWR och CPH är OK men agenten hittar inte tillgänglighet på någon United flight ut från Nashville den dagen. Kollar jag på united Awardflights så är det tillgänglighet (ekonomi) på alla tre direktflighter.

Två frågor:
Brukar awardsöket visa fel?
Jag har skapat resan genom att söka sträcka för sträcka, vad för fel kan det leda till?

Stort tack på förhand!
 
Toppen