Snarare en återgång till det normala. Det har varit ett par år då de i princip inte släppt något vissa perioder, men innan dess gick det bra att boka över jul/nyår utan allt för stora problem.Mycket ORD ser jag, kul att de luckrar upp sina blackouter/grayouter.
Mycket ORD ser jag, kul att de luckrar upp sina blackouter/grayouter.
Snarare en återgång till det normala. Det har varit ett par år då de i princip inte släppt något vissa perioder, men innan dess gick det bra att boka över jul/nyår utan allt för stora problem.
Well said.SAS har aldrig haft blackoutperioder. Sedan att dom släpper allt mellan noll och X antal awards på varje flight är en helt annan sak![]()
Ja, eller onormala. De senaste tre åren har de inte släppt något 15/12-7/1 eller 1/7-15/8 vid t-330 utan vid t-90. Nu har sommarflighterna kommit vid 330 för vissa sträckor och igår/idag kom det en klump spridda över jul-nyår vid ~t-110 så något är inte som det varit de senaste åren. Normalt är ju en definitionsfråga.Snarare en återgång till det normala. Det har varit ett par år då de i princip inte släppt något vissa perioder, men innan dess gick det bra att boka över jul/nyår utan allt för stora problem.
Det finns INGENTING som säger att SAS alltid släpper platser vid T-330 dagar. Det är den första tidpunkt när de KAN släppa platser. De har aldrig haft någon officiell blackout heller. Däremot har platser dykt upp lite sporadiskt kring jul/nyår när de släppt dessa.Ja, eller onormala. De senaste tre åren har de inte släppt något 15/12-7/1 eller 1/7-15/8 vid t-330 utan vid t-90. Nu har sommarflighterna kommit vid 330 för vissa sträckor och igår/idag kom det en klump spridda över jul-nyår vid ~t-110 så något är inte som det varit de senaste åren. Normalt är ju en definitionsfråga.
SAS har uppehåll till Boston November - April typ, därav inga awards.Igår hittade jag (efter tips från @palmen) 15-19/12, 27/12 och 2/1-7/1. Idag verkar de ha släppt för de flesta andra datum så att inga sammanhängande blackout-perioder återstår. SFO, LAX, MIA och NRT har ganska få platser som vanligt, men det finns. Fortfarande inget dec-mar för BOS men det verkar vara ett konstigt undantag. För övriga finns en hel del.
Kom från Expertflyer, hade bevakning på några datum innan jul från New York som de inte släppt platser på.Vart fick du notifieringen ifrån?