Senaste nytt

Fredagstråden™

Jaha, då var denna vecka med slut. I helgen blir det ganska lugnt, måste ju vila upp mig inför usa resan senare i september. Fast det blir ett 40 års kalas i helgen dock.

Sitter hemma och försöker få saker gjorda, men det går trögt. Man blir ju inte direkt inspirerad av det apsunkiga vädret utanför heller... Blir nog en riktigt seg dag idag tror jag.

Lyckades iaf komma ihåg att köpa US DM miles imorse, vilket var i sista stund antar jag (för denna gång då).

+1

Regnet strilar utanför fönstret. Sitter på kontoret och försöker förmå mig att gå ut och hem i rotblötan.
Har precis bokat en resa med US miles samt fyllt på förrådet med ett antal nya fräscha miles.
Blir en rätt så lugn helg. Ska väl gå igenom tvätthögen och se vad som behövs åtgärdas inför nästa veckas islandsresa.

Rotblöta ja... lämnar nu kontoret för sommarstugan i helgen. En brasa och något rökigt i glaset lutar det åt.

Imorgon blir det ett besök till Nordens största vedeldade bastu, i Härryda! Skall bli lekar, öl, mat och bastu för de nyantagna studenterna :)

Veckan har varit som vanligt en berg och dalbana, som det blir ofta i småbolag. Träffat nya potentiella kunder, samt skriva stor offert.

Skall umgås med min flickvän som bara jag inser för varje dag är hur underbar som helst, särskilt när man jämför med tjafset från exet jag fick höra idag. Skall spela squash i kväll, första gången på 8 år... Undrar på hur mör man blir som medelåldrig man (efter 40 år, är det inte så)? Efter squash blir det middag på Tranan.

I morgon skall jag på kombinerad 6 år, 14 år och 63 årsparty i Bromma. Jobbade sent inatt med att skala ner 14 åringens 1052 bilder från resan till DC och NYC till ca 120 bilder (användbara) + ca 25 från mig som nu har blivit en 15min DVD med lite musik som jag tänkte visa alla imorgon. Han ser ut som en riktig stekare i BA F på rad 2 :p

Minst produktiva veckan på ett år för egen del. De fina dagarna i början på veckan spenderades på kafféer och restauranger medan datorn har varit min kompanjon seda regnet började falla...

Nu sitter jag och tittar på bilar i Italien.. Kombinationen engelska bilar (allmänt dåligt andrahandsvärde, och väldigt impopulärt i Italien), nya beskattningsregler (alla försöker sälja för att inte få taxeringspolisen på sig) samt ett gynnsamt förhållande SEK vs Euro har gjort att jag glidit in på Aston Martin...

ASTON MARTIN V8 Vantage Auto usata - In vendita Savona

Det är inte någon som har en uppskattning om vad en Aston Martin Vantage kan betinga för försäkringspremie?:p Grannen har en Maserati Granturismo, och den var inte så dyr som jag trott... (inte billig heller, givetvis)
Dock är väl servicen ett skämt, då jag måste bokföra allt hos Autoropa...

Sitter och går igenom ett antal offerter som jag godkände under veckan. Senaste, från rörfirman, ger mig lite fundering över att jag är i fel branch. Har inte det varit för Säker vatten regler hade jag nog gjort minst halva jobbet själv.

Här gick fredagen åt att städa kontoret och inse att det var min sista vecka med enbart arbete på ett tag. Nu börjar studierna igen. Vet inte riktigt vad jag tycker om det.

Nu finns det inte så många kvinnliga BC.se medlemmar och kanske ännu mindre som håller på med marathon, verkar det som det hade inte varit något riktigt höjdare väder i Stockholm under Tjejmilen.

Jag kommer ihåg att det var inget vidare bra väder vid Stockholm Marathon heller. Dåligt år för marathon i Stockholm?

Toppen