Jag hade bokat ”passat eller liknande” på Avis i Luleå Kallax. Har preferred så frågade om det hade nåt roligare än den Toyota Avensis de gav mig. Svaret var att jag kunde välja mellan automat och manuellHur jag än gör när jag bokar Avis i Norrland får jag Toyota, så nu är det slut hyrt hos Avis och tillbaka till Hertz. (Östersund,Skellefteå,Umeå och Luleå)
Ja har man bokat högsta klassen finns naturligtvis risken för att bli nedgraderad. Men du borde inte behöva betala för mer än den klass du fick.Hyrde bil hos Hertz i Sundsvall, skulle köra den ner hela vägen till Helsingborg.
När jag bokade så tog jag den största och bästa kombin de hade. Blev alltså bokad på Luxury (Vilket skall vara en v90 cc eller liknande)
Sedan när jag hämtar bilen är det en Ford Mondeo manuell.. Fick dock betala för Luxury.
På kontraktet är det skrivet
-Bokad klass = Luxury
-Bil hyrd = Standard
-Betald bil = Luxury
Vad borde man göra i denna situationen? Bara gilla läget eller kräva någon kompensation/mellanskillnad?
Sa du inte till på plats? Låter ju bedrövligt.Hyrde bil hos Hertz i Sundsvall, skulle köra den ner hela vägen till Helsingborg.
När jag bokade så tog jag den största och bästa kombin de hade. Blev alltså bokad på Luxury (Vilket skall vara en v90 cc eller liknande)
Sedan när jag hämtar bilen är det en Ford Mondeo manuell.. Fick dock betala för Luxury.
På kontraktet är det skrivet
-Bokad klass = Luxury
-Bil hyrd = Standard
-Betald bil = Luxury
Vad borde man göra i denna situationen? Bara gilla läget eller kräva någon kompensation/mellanskillnad?