Senaste nytt

SAS satsar stort på Wifi och bättre service

JoelG

Medlem
Tror inte det nämnts tidigare i denna tråd, men jag funderar på varför SAS väljer att inte installera WIFI på A320 NEO redan innan första trafikstart av respektive maskin. Någon som vet möjlig orsak?
 

Dr. Miles

Expert
Tror inte det nämnts tidigare i denna tråd, men jag funderar på varför SAS väljer att inte installera WIFI på A320 NEO redan innan första trafikstart av respektive maskin. Någon som vet möjlig orsak?
Jag vet inte men kan det vara så att Airbus inte erbjuder den tjänsten därför måste de att installera wifi:n själva?
 

LPC123

Medlem
Jag flög SK161 Arlanda - Landvetter idag och där var det bra fart på wifi. A320 neo dock och ingen 737a
Hade också svårt att ansluta för det nätverket heter samma som i loungen. Fick klicka på glöm detta nätverk innan jag kunde logga in.
 

seat56f

Medlem
Rimligt men hade själv samma fundering varför de inte bara flyger den direkt för installation innan de sätts i trafik

Med lite flytande leveransdatum och säkert krav på en del framförhållning hos wifi-installatörerna är det nog svårt att få det att klaffa utan att riskera en massa nya plan som står och väntar på backen. Bättre flyga med dem (istället för, säg, gamla 736) i väntan på installation längre fram.
 

gjohansson

Medlem
Med lite flytande leveransdatum och säkert krav på en del framförhållning hos wifi-installatörerna är det nog svårt att få det att klaffa utan att riskera en massa nya plan som står och väntar på backen. Bättre flyga med dem (istället för, säg, gamla 736) i väntan på installation längre fram.
Helt rimligt det också.
Själv tror jag att det är mest en penga-fråga att de har en viss takt för installation och är oberoende av leveranser.
Högst spekulativt förstås
 
Kan också vara något med din telefon. Hade samma problem tidigare, och lyckades aldrig ansluta till deras nätverk. Men det tog mig fyra gånger innan jag fattade hur man kommer in på nätverket utan problem. Anslut till nätverket i inställningar, och sedan utan att logga in, gå in på SAS.SE på din internetläsare. Där brukar sidan direkt upptäcka att man är ansluten till deras WIFI-nätverk och be en att logga in. Då funkar det utan problem. Konstigt att det skall behöva vara så, men det funkar i alla fall.
Det är inte helt intuitivt att ansluta - att använda telefonens eller datorns "ange information för att ansluta" (ex som till i princip varenda hotspot ever) funkar inte.
Steg:
1. Anslut till wifi
2. Öppna browser, gå till: SAS - WiFi Onboard (tips: lägg in den här adressen som bookmark)
3. Skriv in PNR/EB-nr
4. Profit!

Det här står för övrigt i wifi-instruktionen i stolsryggen ;)
 
Toppen