Senaste nytt

Mail och SMS från SAS att min kontaktuppgifter är ändrade!

marsj027

Medlem
Jag har idag på morgonen fått 2 sms från SAS och ett mail enligt nedan. Där det står att mina uppgifter hos SAS är ändrade. Vad gör man då? Jo man ringer naturligtvis till SAS på en gång och kollar. Inget är ändrat allt stämmer. Då blir man fundersam varför dessa mail och SMS har gått ut!?
Fler som har fått detta?

Dear Mr/Mrs/Ms,

We have noticed that you have changed contact information within your SAS EuroBonus profile. If these changes are not made by you we would ask you to contact SAS Customer Contact Center.

For Swedish EuroBonus members:
Customer Contact Center: 0770 727 727

For Norwegian EuroBonus members:
Customer Contact Center: 05400

For Danish EuroBonus members:
Customer Contact Center: 70 10 20 00

For international EuroBonus members:
Please check flysas.com and press "need help" in the upper right corner, and select country to reach your Customer Contact Center.

Best regards
SAS

Gissning: Två ändringar kan betyda att de ändrade och ändrade tillbaka. Sedan väntar de ett par dagar och om du då inte har bytt ditt lösenord så vet de att det är ett konto som inte hålls så noggrann koll på, och därmed är det fritt fram.

Det skulle matcha hyfsat med hur den typen av bedragare jobbar i många andra fall, även om jag inte hört några detaljer om just i ff program.

Precis någon har givit bort ett guldkort från mitt konto. Profil och lösen är nu ändrat. Polisanmälan ordnat. Suck!
Känns som en "rätt bra scam" från de som gör detta, de säljer ett ebg till någon som betalar för detta, får pengar och skickar kortet och sen drar sas tillbaka ebg för personen som köpt detta som då kan råka illa ut också.

Känns som en "rätt bra scam" från de som gör detta, de säljer ett ebg till någon som betalar för detta, får pengar och skickar kortet och sen drar sas tillbaka ebg för personen som köpt detta som då kan råka illa ut också.
Ja, men det är ju inte tillåtet att vare sig köpa eller sälja EBG så åtminstone den ena "brottslingen" straffas. Anmälningsviljan hos köparen är sedan väldigt låg eftersom denne gjort något otillåtet så scammaren kan nog sova lugnt.

Ja, men det är ju inte tillåtet att vare sig köpa eller sälja EBG så åtminstone den ena "brottslingen" straffas. Anmälningsviljan hos köparen är sedan väldigt låg eftersom denne gjort något otillåtet så scammaren kan nog sova lugnt.
Helt klart, om man inte vill ta med sig någon i fallet helt enkelt. Sen får man ju skylla sig själv om man köper status och sedan blir lurad.

Toppen