Senaste nytt

Next Generation SAS Lounge

I forbindelse med lanseringen av loungen har SAS en reklamekampanje på DN.no hvor du kan teste hvilken lounge type du er:

DE KLASSISKE LOUNGERNE

Hva blir du?

Attachments

• Skjermbilde 2017-09-16 kl. 18.41.20.png
    Skjermbilde 2017-09-16 kl. 18.41.20.png
    92,4 KB · Visningar: 278
Kommer man åt den om man åker till Sverige? Då är man väl i utrikesdelen (där SAS Gold loungen finns?) Kan man knalla mellan in/utrikes?
Var ngt år sedan jag var på Gardemoen så jag kommer ej ihåg.

Jag är lite osäker om jag förstod rätt det han sa i videon alltså får även utrikespassagerare använda denna nya lounge?
Kommer man åt den om man åker till Sverige? Då är man väl i utrikesdelen (där SAS Gold loungen finns?) Kan man knalla mellan in/utrikes?
Var ngt år sedan jag var på Gardemoen så jag kommer ej ihåg.
Idag finns det ingen direkt ingång till utrikes del av terminalen efter säkerhetskontrollen på Oslo Gardermoen = dvs man hamnar på inrikes sida av terminalen först.
Därför ser jag inte något problem att använda loungen (osäker om den ligger på inrikes sida eller ej) som ligger på inrikes sida när man flyger med utrikesflyg, så länge man uppfyller andra krav för att komma in i loungen.

Det som kan bli lite trassligt är om man har byte flyger utrikes->utrikes. Man lär väl inte få gå genom Connecting Norway då, utan behöva gå ut i avgångshallen och köra säkerhetskontrollen igen?

Flyger hem från Gardermoen idag. Vilken lounge rekommenderas? Den "nya" på inrikesdelen, eller den gamla vanliga på utrikes?

Toppen