Senaste nytt

Hur brukar prisläget vara på Hiltonhotell i London i december?

Maja

Medlem
Troligen bokar jag en weekend 6-9 december för familjen som en tidigt julklapp. Funderar över hur prisläget brukar vara i London i december?

Bör jag slå till nu och boka under sommarrean, vilket innebär förskottsbetalning här och nu, eller kan jag tänkas göra ett fynd närmare inpå?

Har ingen erfarenhet av prisläget för London i december så input från er mer vana Londonresenärer mottages tacksamt!

Landar troligen vid 21:30 den 6/12, den 7/12 kommer vi troligen ha en bokning kl 14:00 på Harry Potter Touren vid Warner Brothers Studios i Watford. Lördag-söndag är tänkt att ägnas åt någon julmarknad, ev. sista-minuten-musikal på lördagen och lite julshopping. Planet hem går runt kl 17:00 på söndagen från Heathrow.

Just för tillfället är den 6/12 rätt dyrt i centrala London så funderar på HGI vid Heathrow första natten då vi ändå landar så sent. Sedan byte till Hilton London Canary Wharf troligen.

Oystercard behöver jag väl inte fixa, kan väl åka contactless med Amex-kortet? Behövs ett per vuxen, för dottern åker väl gratis om jag har förstått saken rätt?

Tar tacksamt emot tips och råd vad som kan tänkas roa en 9-åring om det är någon som har något specialtips. :)

Och som sagt var, något bättre Hiltonhotell som jag bör titta närmare på? Boka nu på summer sale, eller vänta? :confused::eek:

Boka AAA-rate så fort som möjligt och boka om ifall du hittar något billigare. (Förutsatt att du är medlem i motormännen, vilket alla medvetna resenärer bör vara)

Är givetvis medlem i Motormännen, men AAA-raten är inte billigare än Honors-raten på mina datum alls. Just nu £126 för summer sale för Hilton Canary Wharf. Så frågan är om det ens kommer ligga billigare i December?!?

Har dålig koll på London, så vet inte om det dippar i december.

Någon stans mellan £175-200 per natt är inte ovanligt.

Jag personligen kan tycka Canary Wharf blir långt borta. Och det är i min erfarenhet lätt att det man ”sparar” i hotell går åt till Uber eller taxi, särskilt kvällstid.

Min rangordning av Hilton hotell som jag har bott är:
Bankside
Tower
Islington
Paddington
Metropole
Green Park
Kensington
Olympia

Senare år har det antigen blivit Bankside eller Metropole (i tjänsten).

Jag tycker Bankside under £200 är ett fynd. Sambon gillar The Trafalgar St James, Curio men priset hamnar ofta runt £300.

Du inser att du vill åka till en av världens största städer under högsäsong? Det där är rena rama fyndpriset. Allt under £200 skulle jag säga är ett fynd inne i London den tiden.
Det är just det jag är medveten om, och tyckte själv att detta var ett fynd och värt att förskottsbetala även om jag i normala fall aldrig gör det om det inte är en resa som ska ske inom närmaste dagarna.

MEN då jag är för sällan i London så har jag inte stenkoll på hur marknaden beter sig där, därav min fråga.

@Senator Bankside och Tower har jag också på listan, men priserna klättrar iväg ganska raskt för att inte tala om The Trafalgar St James, Curio. Medveten om att Canary Wharf ligger lite avsides. Har bott där för 3 år sedan.

Du inser att du vill åka till en av världens största städer under högsäsong? Det där är rena rama fyndpriset. Allt under £200 skulle jag säga är ett fynd inne i London den tiden.

Precis. Jag är där helgen innan och har just nu två rum på Bankside till £158 per rum/natt och två rum på Conrad bokade till £248 per rum/natt.

London är jämt dyrt när det gäller hotel, kontra europa. Särskilda spike runt större reseperioder som sommar, dec, påsk, mm. Om jag varit du och vet exakt datum så hade jag bokat nu. Oj var långt ifrån centrum du tänkt bo.

Lego affären ska vara uppskattad av barn, har jag hört.

104gbp för en twin känns ju som ett fynd
0a828d45f1e698cd7b69fc42fd16d52a.png

Toppen