Senaste nytt

Är Amex Platinum rätt val för mig?

På vilket sätt kan man förstöra för andra när man ställer frågan ordagrant;
"Hej, jag undrar om ni kan erbjuda något utöver gällande erbjudande som finns nu då jag redan är en existerande Amex-kund?"?
OK, jag trodde du frågade "kan man få värvningsbonus på 200k trots att man redan är kund, jag har hört att det ska gå" typ.

Man får ju en del "guldmedlemskap" i och med införskaffandet av platinum och jag undrar om det finns sammanfattat vilka av dessa som tillåter bokning genom tredje part, typ hotels.com för att fortfarande vara berättigad till förmånerna. Har för mig att hilton har den begränsingen (att boka hos sig själva). Om det är okay, hur visar man hotellet att man är guldmedlem, mailar innan ankomst?

Man får ju en del "guldmedlemskap" i och med införskaffandet av platinum och jag undrar om det finns sammanfattat vilka av dessa som tillåter bokning genom tredje part, typ hotels.com för att fortfarande vara berättigad till förmånerna. Har för mig att hilton har den begränsingen (att boka hos sig själva). Om det är okay, hur visar man hotellet att man är guldmedlem, mailar innan ankomst?
För mig så har vare sig Mariott eller Hilton gett några förmåner vid hotels.com bokningar, så jag undviker dessa. Priset brukar ju dessutom vara samma via deras egen boknings sida, man tappar ju iofs frinatt på hotels.com men får poäng istället.

Toppen