Senaste nytt

Förseningar vid Award resa

Tyckte att OP skrev att han hade C hem. Läste kanske fel.

Det har han, men du skrev ”och status” om jag uppfattade ditt inlägg. United Polaris Lounge kan du vara statuslös men ha affärsklass och komma in. Du kan vara LH HON eller SK Pandion och åka ekonomiklass och den status kommer inte spela någon roll

Ja, det gör du. Det kommer också finnas en Polaris Lounge på Dulles, men exakt när under 2019 den öppnar är inte annonserat. Jag hade åkt som din ursprungsplan. Efter SK925 till CPH så finns det massor av alternativ:
Lufthansa till MUC/FRA
United till LHR/FRA/BRU

Tusentals resenärer åker som du..varje dag. Det verkar gå bra för de flesta :)

Oroar mig säkert i onödan. Men har nu i efterhand läst om en del flaskhalsar på IAD vad gäller denna typ av situation. Och då behövs långt mer än 1h50min.

@JohanGE Jag skulle boka om via IAD dagen innan eller aktuell dag via ORD. 90 minuter blir bara onödig stress som kommer mala i huvudet ända tills ni boardat flighten mot CPH. Immigration i USA är rena tombolan.

Om oron är så stor för att ett byte som ligger inom minimum connecting time ska gå åt skogen så hade jag nog funderat på om man överhuvudtaget ska ut och flyga. Det finns oändligt många fler faror som har betydligt större konsekvenser än en missad anslutning vilket sedermera ombokas till nästa tillgängliga flyg. I värsta fall kommer man väl hem en dag sent.

Om oron är så stor för att ett byte som ligger inom minimum connecting time ska gå åt skogen så hade jag nog funderat på om man överhuvudtaget ska ut och flyga. Det finns oändligt många fler faror som har betydligt större konsekvenser än en missad anslutning vilket sedermera ombokas till nästa tillgängliga flyg. I värsta fall kommer man väl hem en dag sent.
@agehall som gärna vill ha ett dygn för connection i USA om det är något viktigt som skall göras borde alltså få flygförbud?

Toppen