Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 21- 30 augusti 2018

Här är det bästa jag hittat hitintills:.

Det där varierar mellan olika marknader, dessutom kan liten bil med stor motor, automat och en massa
lull lull betyda att den hamnar i en dyrare klass

I UK kallas klass K
Executive Automatic - Group K
och D är full size medan E är medium (av erfarenhet vet jag att E är nästan alltid billigare än D)
Luxury and smart hire cars from cool city cars to large 4x4s

För USA är det den här tråden bra
Avis Fleet List (US & Canada Cars by Class) - FlyerTalk Forums

Det där varierar mellan olika marknader, dessutom kan liten bil med stor motor, automat och en massa
lull lull betyda att den hamnar i en dyrare klass

I UK kallas klass K
Executive Automatic - Group K
Luxury and smart hire cars from cool city cars to large 4x4s

För USA är det den här tråden bra
Avis Fleet List (US & Canada Cars by Class) - FlyerTalk Forums

Det vore intressant och veta hur avis ser på detta, i samband med kampanjen. (sitter i telefonkö as we speak)

Det vore intressant och veta hur avis ser på detta, i samband med kampanjen. (sitter i telefonkö as we speak)
Efter att ha väntat i 10 minuter kommer jag fram till en medarbetare som inte vet något om avisworld.com/eurobonus.com utan tar min fråga till sin chef. Efter några minuter på hold får jag infon att om jag bokar på denna sida (som inte är svensk) så ingår inga försäkringar och jag kommer inte få några poäng. Jag stoppar henne lungt och sansat och säger att detta stämmer inte. Hon säger då att om jag inte tror på hennes chef så får jag ta det med någon annan, och säger "tack för mig" och lägger på.

Nu sitter jag i ny telefonkö.

#huaca

Efter att ha väntat i 10 minuter kommer jag fram till en medarbetare som inte vet något om avisworld.com/eurobonus.com utan tar min fråga till sin chef. Efter några minuter på hold får jag infon att om jag bokar på denna sida (som inte är svensk) så ingår inga försäkringar och jag kommer inte få några poäng. Jag stoppar henne lungt och sansat och säger att detta stämmer inte. Hon säger då att om jag inte tror på hennes chef så får jag ta det med någon annan, och säger "tack för mig" och lägger på.

Nu sitter jag i ny telefonkö.

#huaca

Detta har sagts hundratals gånger redan, men vi tar det igen.
Det är bortkastad tid att kontakta kundtjänst i Sverige angående poängerbjudanden
de har nollkoll och kan i bästa fall i sin tur kontakta kontoret i Ungern med allt vad det
innebär att de agerar är mellanhand.

Mitt tips är att det räcker att undvika klass A,B, C och specialbilar
så spelar det ingen roll vilken klass det är.

Jag vet dock inte vad jag ska tro om detta, på skärmbilden jag postar nedan så anges en Fiat500 som klass K...

Visa bifogad bild 78898

Hur får du Fiat 500 att hamna i K?
Vart hyr du då?

Avis.jpg

• Gilla
Reactions: Gus
Här är förresten en väldigt tydligt US fleet guide http://www.avisagent.com/cars/2017AvisUSFleetGuide.pdf men för att se ungefär
vilka bilar som används i varje klass måste man läsa i exempelvis flyertalktråden
Ja denna stämmer kanske för US men absolut inte för Europa. Hur som helst så råkade jag hamna hos samma tjej som upprepade alltihopa och jag bad henne helt enkelt kolla en av mina bokningar. Sagt och gjort så bad hon om att igen få prata med sin supervisor igen. Efter detta bad hon om utsäkt för att hon varit otrevlig och sa att sålänge jag ej bokar A-C så får jag poöng, även om tex klass K i Belgien motsvarar klass A i Sverige. Om jag vågar tro på henne är en annan sak.

Last edited:
Toppen