Senaste nytt

Nu även Limo till och från Arlanda med Swiss first

Dear Mr.Squeezen

Trust you are well.

Lufthansa and SWISS provide free limousine airport transfers for First Class passengers travelling to & from Stockholm Arlanda Airport, Gothenburg Landvetter Airport, Copenhagen Airport, Billund Airport, Helsinki Airport, with tickets purchased in Sweden, Denmark, Finland, Norway (SWISS only) Estonia, Latvia and Lithuania.
Regrettably we do not offer the service in China.

Jag frågade om Kina och fick detta svar. No clue om det ska anses vara total lista eller inte, då schweiz och tyskland inte är med. Svaret kom som sagt på en fråga om kina dock...

Last edited:
Dear Mr.Squeezen

Trust you are well.

Lufthansa and SWISS provide free limousine airport transfers for First Class passengers travelling to & from Stockholm Arlanda Airport, Gothenburg Landvetter Airport, Copenhagen Airport, Billund Airport, Helsinki Airport, with tickets purchased in Sweden, Denmark, Finland, Norway (SWISS only) Estonia, Latvia and Lithuania.
Regrettably we do not offer the service in China.

Jag frågade om Kina och fick detta svar. No clue om det ska anses vara total lista inte, då schweiz och tyskland inte är med. Svaret kom sagt på en fråga om kina dock..,

Börjar resan i Kina på en köpt biljett där?

Nope. Börjar i CPH, där det bara är ok på danska sidan bron, (även om du bor vid brofästet i sverige).

Så ett kortare avstånd inom distansreglerna är fortfarande inte ok så svårt det är i sverige.
De tycker väl bro-avgiften boir för saftig...

Nope. Börjar i CPH, där det bara är ok på danska sidan bron, (även om du bor vid brofästet i sverige).

Så ett kortare avstånd inom distansreglerna är fortfarande inte ok så svårt det är i sverige.
De tycker väl bro-avgiften boir för saftig...

Jag fick till det en gång innan man ändrade upplägg, men nu är det nog kört. Men din fråga var alltså kopplat till destinationen och inte utreseflygplatsen. Detta har till min vetskap Lufthansa/Swiss aldrig erbjudit och är nog (gissningsvis) väldigt mycket svårare att få till med logistik.

Jag tror att Emirates erbjuder detta:
Chauffeur-drive | The Emirates Experience | Emirates Sweden
samma med Qantas, dock rätt begränsade destinationer:
Chauffeur Drive | Qantas

Jag fick till det en gång innan man ändrade upplägg, men nu är det nog kört. Men din fråga var alltså kopplat till destinationen och inte utreseflygplatsen. Detta har till min vetskap Lufthansa/Swiss aldrig erbjudit och är nog (gissningsvis) väldigt mycket svårare att få till med logistik.

Chauffeur Drive | Qantas

Först frågade jag om upphämtning i Swe med flight från CPH. Fick nej.

Undrade då om en lista med städer i världen detta erbjuds (Min specifika resa i detta fall, vilken jag exemplifierade med till dem är Shanghai) de svarade då med mailet jag klistrade in ovan.

Jag tänkte väl att om de kan lösa samarbete/anser sig ha underlag i Göteborg kanske det finns på andra (större) ställen i världen.

Det är ju knappast nån dealbreaker men bra veta att det helt enkelt inte finns på destinationen, oavsett vilken destination...

Chauffeur Drive | Qantas
Ps. Då du är moderator, med tanke på glidningen mot mer specifikt limo service snarare än athen och denna deal. Kanske det borde brytas ut o skapas separat tråd?

Ps. Då du är moderator, med tanke på glidningen mot mer specifikt limo service snarare än athen och denna deal. Kanske det borde brytas ut o skapas separat tråd?

Då anmäler du inlägget, så tar antingen jag eller någon annan hand om detta :)

Gällande underlag Shanghai eller Göteborg i ditt förra inlägg. Min uppfattning är lite enklare: att det är lokala initiativ från respektive lokala marknadsavdelningar som driver den typ av frågor. När detta började i Skandinavien var det någon lokalt på säljavdelning som hanterade detta (därmed lite enklare att få "ok" på Lund-Kastrup som jag fick då). Så se det som en marknadsaktivitet skulle jag säga att erbjuda detta till/från flygplatsen.

Nu har leveransen av denna tjänst blivit centraliserat hos Lufthansa i Kapstaden, där geografikunskaper kanske inte är samma, samt man håller lite mer i "ordnung muss sein" ;)

Gissar att svaret är nej på denna, men man kan alltså inte få limoservice på en award då, bokningsklass O? Utan bara på F/A?
Vore nästan lite för bra annars ju, men man lever på hoppet tills någon slår ner en :p

Gissar att svaret är nej på denna, men man kan alltså inte få limoservice på en award då, bokningsklass O? Utan bara på F/A?
Vore nästan lite för bra annars ju, men man lever på hoppet tills någon slår ner en :p
Ja, det är ganska enkelt.
SWISS skrev:
Applicability:
Applicable for passengers with First Class booking (booking class F or A) on SWISS operated intercontinental flights with First Class on board. Applicable for residents in Sweden, Denmark, Finland, Norway, within the below described transportation areas.
Not applicable on upgrades or award tickets. SWISS reserves the right to discontinue First Class limousine service. Booking request must be submitted no later than 3 working days before the departure of the first flight segment. Bookings can be confirmed no earlier than 90 days before the pick-up date.
https://www.swiss.com/sweden/EN/terms-conditions-first-class-limousine-service

Toppen