Senaste nytt

Ev inställt flyg Köpenhamn - Singapore 180817

aldrighemma

Medlem
Och nu 15:50... :-(

upload_2018-8-17_14-56-29.png
 

Dr. Miles

Expert
De skulle varit info 13.50, infon var att ny info kommer 14.50. Så vi ser fram mot vad denna info har att erbjuda. Vi har försökt att att omboka ”frivilligt” men Singapore har inte sagt vad som gäller ännu, så ingen kan/får/(vill) göra ombokningar.

Men ett fantastiskt stort tack för alla som hjälper till med tips och flyg, uppskattas verkligen.

Återkommer om det händer något spännande.
Om det blir för lång försening, finns det risk att besättningens arbetstid når gränsen.
När jag flög SQ351 från Köpenhamn till Singapore, hade jag just detta problem och det blev diversion till Bangkok sedan bytte de crew där.

Mat på marken istället för i luften | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Brandten

Medlem
Precis. Tänkte just föreslå samma sak. Då kan ni dessutom få gästspela i den här reserapporten av @Brandten
Semilive: Stockholm - Singapore | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Ja! Haka på Eva Air :)

Är det nu vadslagningen ska börja?
Kommer @Pellebobba eller @Brandten fram först till Singapore? :)
Haha roligt! Nu ska jag inte jinxa och hinna med tidiga planet, som blir försenast, och gör att jag missar hela "vadslagningen". :)
 

palmen

Moderator
Ombokade via London med sas och vidare därifrån till singapore med singapore airlines. Vi ses kanske i någon lounge @Brandten ? Vi beräknas landa (förhoppningsvis) 19.30 och ska vidare till Singapore 20.50.
Låter som en ok lösning på problemet, hoppas det inte ställer till det med schemat efter ankomst i Singapore.
 
Låter som en ok lösning på problemet, hoppas det inte ställer till det med schemat efter ankomst i Singapore.

Schemat är nöje, så det är inga problem. Nästan bättre att landa på eftermiddagen än klockan 06.00. På Kastrup har det knappast gått någon nöd på oss. Vi hann även med 2 glas champagne på flyget innan vi fick lämna det. Vi är nöjda med lösningen, vi får en lounge till och förhoppningsvis ytterligare 2 glas champagne innan take-off. Tyvärr verkar inte alla haft samma tur som oss, de ropade precis upp att man skulle kontakta service center för transport till hotell. Men vi är inte framme i Singapore ännu....
 
Toppen