Senaste nytt

Diskussion om resor för att se NFL/NHL/NBA/MLB/övrig sport på plats i USA

@ulagun jag hade fel
2018 Stanley Cup Final - Alex Ovechkin and the Washington Capitals finally win the Stanley Cup - NHL

Trodde Askungen aka. Las Vegas skulle orka lite längre. Men det var Alex Ovechkins tur helt enkelt :)

Istället fick vi uppleva deras fantastiska segerparad fram till Capitol Hill.
Klart imponerande. Enligt killen i hotellreceptionen uppskattades att det var ca. 200.000 personer var samlade, samt fru ulagun och jag.
Aldrig sett något liknande. I stort sett samtliga i hela stan (förutom ett antal klart förundrade japanska turister) hade röda Caps tröjor på sig, bild på bucklan och texten "It´s all ours"
Enormt trångt men härlig stämning. Go Caps go ekade längs kortege gatan T.o.m brandbilarna var insvepta i Caps flaggor. Åkte ut till Annapolis efter paraden och även där bar flertalet de röda Caps tröjorna och var klart stolta.
Washington DC med omnejd måste verkligen älska sitt hockeylag.

Skall iväg till NYC i november för att titta på NHL. Tre av matcherna är New York Rangers, New Jersey och Islanders. Dock är fjärde matchen i Philadelphia. Vad är smartaste resvägen från NYC-Philly och tillbaka samma kväll? Vi kommer att bo ganska nära Penn Station. Men tyckte att biljetterna var relativt dyra för en enkel-resa med amtrak(80 USD). Någon som har bra tips på resa till Philly?

Skall iväg till NYC i november för att titta på NHL. Tre av matcherna är New York Rangers, New Jersey och Islanders. Dock är fjärde matchen i Philadelphia. Vad är smartaste resvägen från NYC-Philly och tillbaka samma kväll? Vi kommer att bo ganska nära Penn Station. Men tyckte att biljetterna var relativt dyra för en enkel-resa med amtrak(80 USD). Någon som har bra tips på resa till Philly?

Chinatown Bus Tickets from New York, Washington DC, Boston - Chinese Bus

Planerar för Chicago i slutet av oktober. Tänkte få med mig NHL (Blackhawks - NYR) och NFL (Bears-Jets).

Har varit på NHL-matchar innan men inte i Chicago. Första gång på NFL. Några som har tips? Åker själv, så är lite osäker på om tailgating funkar.
Hur lång tid får man räkna med på en NFL-match?

Planerar för Chicago i slutet av oktober. Tänkte få med mig NHL (Blackhawks - NYR) och NFL (Bears-Jets).

Har varit på NHL-matchar innan men inte i Chicago. Första gång på NFL. Några som har tips? Åker själv, så är lite osäker på om tailgating funkar.
Hur lång tid får man räkna med på en NFL-match?
Jag har bara sett Patriots på plats och matchen skulle börja 13. Vi tyckte vi åkte i god tid och var där strax efter 10. Kan ju säga att det var helt smockfullt och tusentals hade redan kört tailgating ett bra tag i ett område som startade flera km från Arenan. Nu är väl detta lite skillnad mot i Chicago där arenan ligger i staden och inte mitt ute i ingenstans.
Insläppet började 11 för oss och vi var bland de första in på arenan för att se oss omkring och gå runt och fota lite och dricka öl och äta onyttig mat. Matchen tar i runda slängar 3h men att ta sig där ifrån (mitt ute i ingenstans) med taxi var inte att tänka på så vi stannade 3 timmar till i området innan vi åkte tillbaka. Räkna med att det går åt åtminstone 6h för en match med att ta sig dit i tid, se matchen och komma fär ifrån.

Jag har bara sett Patriots på plats och matchen skulle börja 13. Vi tyckte vi åkte i god tid och var där strax efter 10. Kan ju säga att det var helt smockfullt och tusentals hade redan kört tailgating ett bra tag i ett område som startade flera km från Arenan. Nu är väl detta lite skillnad mot i Chicago där arenan ligger i staden och inte mitt ute i ingenstans.
Insläppet började 11 för oss och vi var bland de första in på arenan för att se oss omkring och gå runt och fota lite och dricka öl och äta onyttig mat. Matchen tar i runda slängar 3h men att ta sig där ifrån (mitt ute i ingenstans) med taxi var inte att tänka på så vi stannade 3 timmar till i området innan vi åkte tillbaka. Räkna med att det går åt åtminstone 6h för en match med att ta sig dit i tid, se matchen och komma fär ifrån.
Till Gillette Stadium finns det tåg som går från Boston (har dock aldrig själv provat det).Transportation - Gillette Stadium

Hej,
Några frågor från en som har dålig koll på hockey...
Tittar på två olika alternativ, San José Sharks (torsdag i oktober) och Edmonton Oilers (lördag i oktober) i New York.

Beror prisskillnaden på vilket lag det är, tillgång av biljetter, matchdag? Skulle hellre gå lördag, men drar i väg i pris.

Har tittat på Ticketmaster, Stubhub och Seatgeek.
En elektronisk biljett som inte är tillgänglig förrän någon dag innan matchdag, vad beror det på? Är det nån sorts säsongbiljett som man inte kan få förrän matchen innan är avklarad?

Inget absolut måste att gå och se en match, men ganska högt på önskelistan.
Skulle ni då rekommendera att köpa biljett hemifrån eller på plats matchdagen?

Hej,
Några frågor från en som har dålig koll på hockey...
Tittar på två olika alternativ, San José Sharks (torsdag i oktober) och Edmonton Oilers (lördag i oktober) i New York.

Beror prisskillnaden på vilket lag det är, tillgång av biljetter, matchdag? Skulle hellre gå lördag, men drar i väg i pris.

Har tittat på Ticketmaster, Stubhub och Seatgeek.
En elektronisk biljett som inte är tillgänglig förrän någon dag innan matchdag, vad beror det på? Är det nån sorts säsongbiljett som man inte kan få förrän matchen innan är avklarad?

Inget absolut måste att gå och se en match, men ganska högt på önskelistan.
Skulle ni då rekommendera att köpa biljett hemifrån eller på plats matchdagen?
Om det är viktigt för er att det blir av, då skulle jag köpa innan via ngn av de du nämner ovan (alltid köpt via Ticketmaster själv). Min erfarenhet är att Devils brukar vara billigare än Rangers (ingen erfarenhet av Islanders).

Toppen