Skall man se Coloseum, Forum, Vatikanstaten m.m, bör man köpa nån typ av VIP biljett så att man inte bränner en hel dag i diverse köer. (Gäller framförallt Vatikanstaten).
Skall man se Coloseum, Forum, Vatikanstaten m.m, bör man köpa nån typ av VIP biljett så att man inte bränner en hel dag i diverse köer. (Gäller framförallt Vatikanstaten).
Precis, det är värt mycket att kolla om det går att köpa biljett i förväg online. Åtminstone för Colosseum går det att göra det. Ingen VIP, utan samma biljett som alla andra, men har man förköpt så går man i en annan kö och man kan lätt spara en timmes köande bara där.
Fördelen med guide är att du slipper de hiskeligt långa köerna för att komma in.Tack för era tips! Tycker ni att man ska skippa guide inne på Colosseum? Vi vill inte bara strosa runt och kolla utan även få in historia och helst slippa en guidad grupp med 30 pers.
Mitt sätt att få ut det mesta av dessa historiska platser är att först läsa på ordentligt för att sedan på plats i egen takt insupa atmosfären och identifiera det jag lärt mig. På ställen som tex Louvren är det egentligen den enda metoden att få ut tillräckligt av en dag. Annars riskerar det mesta, som egentligen har en fascinerande historia, att förbli helt anonymt.Tack för era tips! Tycker ni att man ska skippa guide inne på Colosseum? Vi vill inte bara strosa runt och kolla utan även få in historia och helst slippa en guidad grupp med 30 pers.
Tack för era tips! Tycker ni att man ska skippa guide inne på Colosseum? Vi vill inte bara strosa runt och kolla utan även få in historia och helst slippa en guidad grupp med 30 pers.
Jag och sonen hade en svensk guide (sonen sex år då) och det var perfekt. Kunnig och höjde upplevelsen en hel del. Även om jag läser på mycket innan så påtalade hon saker jag inte läst någonstans och som adderade mycket värde. En helt privat guide som kostade runt 200 euro för 2 timmar. Vi hade inga köer alls, utan hon gick bara rakt förbi den långa kön.Tack för era tips! Tycker ni att man ska skippa guide inne på Colosseum? Vi vill inte bara strosa runt och kolla utan även få in historia och helst slippa en guidad grupp med 30 pers.