Senaste nytt

Stockholm - Världen nu till helgen

Förresten, är väl smart att undvika LHR pga något högre skatter? Om det nu finns lika bra alternativ från andra flygplatser i europa menar jag.

Förresten, är väl smart att undvika LHR pga något högre skatter? Om det nu finns lika bra alternativ från andra flygplatser i europa menar jag.
Storbritannien tar olika skatter för flygresor.
En är ökända UK Air Passenger Duty (UK APD) som man får betala när man börjar resan från Storbritannien.

En annan är United Kingdom Passenger Service Charge Departures (UB)som man behöver att betala närmanhar transfer i Storbritannien.
Detta kostar ca 280 SEK per gång så det blir ca 560 SEK t ex om man har byte i London två gånger.

Även Danmark debiterar liknande skatt, Denmark Passenger Service Charge (ZO) vid byte och det kostar ca 150 SEK per gång.

Bokade denna.

Kristina i Tallinn frågade om jag inte ville flyga LH F till SIN istället då det fanns tillgänglighet.
Berättade att jag gärna ville testa EVA Airways C och Thai "nya" A350 som båda är nya moment för mig.

Dock blev FruBrandten plötsligt sugen på att följa med nu, kanske för att vi firar 19 år tillsammans just den 17/8. :D
Men det fanns inte 2 platser i SQ F hem på söndag så kikar lite smått nu om det finns något annat F resemål med en snabbt t/r i helgen för 2 pers. Återkommer om det blir nybokning.

Bokade denna.

Kristina i Tallinn frågade om jag inte ville flyga LH F till SIN istället då det fanns tillgänglighet.
Berättade att jag gärna ville testa EVA Airways C och Thai "nya" A350 som båda är nya moment för mig.

Dock blev FruBrandten plötsligt sugen på att följa med nu, kanske för att vi firar 19 år tillsammans just den 17/8. :D
Men det fanns inte 2 platser i SQ F hem på söndag så kikar lite smått nu om det finns något annat F resemål med en snabbt t/r i helgen för 2 pers. Återkommer om det blir nybokning.
Så va mitt mass spam av inlägg till någon nytta? Hänger inte riktigt med vad det blev av det hela :confused:

Last edited:
Japp BR från LHR. Ville inte ha LH tillbaka så Kristina hittade SQ F från SIN istället. :)

Men som sagt, nu ville evt FruBrandten vara med på ett hörn så då tänkte jag titta lite på hennes första first och boka av/om det jag bokade idag.
Det är "farligt" när ens respektive börjar vilja åka med på galenskapen, blir ju svårare hitta platser då

Japp BR från LHR. Ville inte ha LH tillbaka så Kristina hittade SQ F från SIN istället. :)

Men som sagt, nu ville evt FruBrandten vara med på ett hörn så då tänkte jag titta lite på hennes första first och boka av/om det jag bokade idag.
Nä nu har jag lagt så mycket tid och gett så mycket alternativ och sen ska ni ändra er...
E de tacken ;):p

De e inte lätt att hitta first, hittar bara massa LH och de vill du ju inte...
Ne enkelt ska de inte vara :D

@Brandten om det är frugans första First så kanske ändå denna kan locka om den finns.
Går att åka lite tidigare och få mer tid i FCT.
Ja de e Lufthansa, men det är FCT och vi kan ju alla medge att det är bra.
Sen är det kanske INTE bra att visa frugan FCT för då har du skapat ett problem sen, FCS (First Class Syndrome) :)

upload_2018-8-15_19-48-2.png

Toppen