Senaste nytt

Singapore Airlines - Book the Cook

Tycker ni generellt sett att det är bättre, sämre, eller ingen skillnad med book the book jämfört med den vanliga menyn? Ska inom kort flyga SIN-BKK i Business och det är första gången jag får chansen att använda book the cook.

Finns cirka hundra rätter att välja mellan! Som konsument ger det mig bara ångest. Hade föredragit 10 rätter ;)
Jag gjorde den flighten för typ 1 månad sedan och var nöjd över att ha valt något från menyn. Tog någon form av prime beef.
20180707_180343.jpg

Ja det går, det tar en stund dock ca 20 min, och det var inte någon överdrivet bra anrättning när jag tog den för några månader sedan.

Tiden är inga problem, det blir nog att sitta av tiden hela kvällen i loungen efter utcheckningen från hotellet. Då är det ju lika bra att ta en halvbra hummer i loungen än en halvbra på planet. Då kan man ju satsa på säkra kort som exv lammrack. Iof en djäkla dum tid att äta en stor måltid mitt i natten men så blir det när det inte är dagflyg.

Går det att få Book the cook även på awardbiljetter? Jag försökte på hemsidan men fick något fel när jag matade in bokningsreferensen, förvisso är flygningen inte förrän i mars,det kanske inte går förrän X dagar innan?

Går det att få Book the cook även på awardbiljetter? Jag försökte på hemsidan men fick något fel när jag matade in bokningsreferensen, förvisso är flygningen inte förrän i mars,det kanske inte går förrän X dagar innan?
Jag kan välja och vraka på min awards delsträcka SIN-AKL i december, så det ska gå. Har inte provat att välja och spara iofs.

Då får det bli en bokning i kalendern för att gå in och boka :) Lyckligtvis svor jag inte forum-eden om att ha läst alla trådar ;)
Nja du behöver inte läsa alla trådar.
Bara gå tillbaka ca 16 inlägg för att få se vad jag fick för svar av SQ :)

Jag mejlade SQ i Köpenhamn/CPH och frågade när man som tidigast kan boka Book the Cook måltid.
Fick svar att tidigast 3 månader innan :)

Tycker att book the cook från Singapore håller god standard. Av årets än så länge 8 SQ flygningar har jag beställt från menyn vid avresa från Singapore tre gånger.

1AE865D0-A2FA-4E8E-8E75-AF9AD833D2A0.jpeg

Wagyu Beef i First Class på SQ352 SIN-CPH, maj 2018. Väldigt god köttbit med bra marmorering.

AED18523-39F7-4458-B764-95B8AEABED3B.jpeg

Lamb loin på SQ609 SIN-ICN, juli 2018. Också väldigt god men rätten serverades utan potatis, trots att det stod i menyn. Väldigt mört och smakrikt lammkött, dock lite väl mycket lök.

BECC00D1-8E2B-4C3E-BFDF-99D657E1436E.jpeg

Seared nut veal fillet på SQ392 SIN-IST, juli 2018. Upplägget såg inte så trevligt ut, men köttet smakade bra.

Tycker att book the cook från Singapore håller god standard. Av årets än så länge 8 SQ flygningar har jag beställt från menyn vid avresa från Singapore tre gånger.

Visa bifogad bild 78564

Wagyu Beef i First Class på SQ352 SIN-CPH, maj 2018. Väldigt god köttbit med bra marmorering.

Visa bifogad bild 78565

Lamb loin på SQ609 SIN-ICN, juli 2018. Också väldigt god men rätten serverades utan potatis, trots att det stod i menyn. Väldigt mört och smakrikt lammkött, dock lite väl mycket lök.

Visa bifogad bild 78566

Seared nut veal fillet på SQ392 SIN-IST, juli 2018. Upplägget såg inte så trevligt ut, men köttet smakade bra.

Wagyu Beef Ser ju gott ut. Har aldrig ätit Wagyu Beef tidigare så det kan vara en rätt att beställa stället för lammracks som är en favorit. Åt lamb loin på MAS som beställdes i förväg och det var en besvikelse. Totalt smaklöst, förstår inte hur man kan lyckas få lammkött totalt smaklöst.

Har beställt hummer 2 gånger från SIN med SQ och var nöjd, måste säga att hummer med TG var snäppet bättre ut från BKK.

Toppen