Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS short haul tråd

Jag vet inte om frågor av typen ”Har du varit på kontoret som vanligt?” eller ”Är du på semester just nu?” bidrar något till rapporteringen öht. Möjligtvis skulle det kunna bli en klickrubrik av det beroende på om han hade arbetat från ett annat kontor än sitt vanliga kontor. Eller om han hade arbetat från sommarstugan.

Edit: tvåa på bollen där
Precis, de känns inte så relevanta i själva ärendet i sig. Det känns mer som ett försök från journalistens sida att "suga ut" något som skulle kunna ge en smaskig rubrik.

Jo, men frågor som: Var har du hållit hus den här perioden?, Har du varit på kontoret som vanligt?, Är du på semester just nu?, Tror du att den här krisen skadar ditt anseende?, Har du funderat på att kliva åt sidan? är minst sagt klantigt formulerade, det minsta man kan säga. I övrigt håller jag med dig.
Nu var det ju mycket kritik mot VD för att han hade hållit sig undan, eller i alla fall inte uttalat sig angående förseningarna och de inställda flygningarna, och med hänsyn till det är kanske frågorna ändå relativt relevanta...
Sen kan jag nog hålla med om att intervjun inte direkt håller stjärnjournalistisk status....

Nu var det ju mycket kritik mot VD för att han hade hållit sig undan, eller i alla fall inte uttalat sig angående förseningarna och de inställda flygningarna, och med hänsyn till det är kanske frågorna ändå relativt relevanta...
Sen kan jag nog hålla med om att intervjun inte direkt håller stjärnjournalistisk status....
Förvisso, men känslan av att journalisten ville "klämma åt" honom sken igenom lite väl mycket kan jag tycka. Han gav sig liksom aldrig, så det blev bara löjligt med ett par frågor på löpande band enbart om VD´n himself.

Förvisso, men känslan av att journalisten ville "klämma åt" honom sken igenom lite väl mycket kan jag tycka. Han gav sig liksom aldrig, så det blev bara löjligt med ett par frågor på löpande band enbart om VD´n himself.
Det är de flesta journalisters mål; att få någon fälld. Då blir det skumpa på redaktionen!

Haha! Det skulle jag vilja se...
Det kan ju för all del vara substituerat av tårta osv, men firas gör det. Om någon lyckas fälla någon som det brukar heta.

Från intervjun. Se även frågorna före.

Är du på semester just nu?
– Jag tycker att jag jobbar. Jag pratar ju med dig. Vi har fullt fokus på att lösa det här.
Det där säger väl snarare att det är uppenbart att han inte är på semester. Det får väl anses vara skäligt att anta att han blir intervjuad i egenskap av anställd av SAS än som slumpmässigt vald privatperson. Snarare anar jag en irritation från Gustafsson över den idiotiska frågan.

Last edited:
Toppen