Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

50 kronor är helt korrekt uppfattat, flygskatterna på en enkelresa med start i USA är superbilliga. Otroligt bra värde att flyga dit för pengar och hem för poäng, om man kan få ihop det rent pusselmässigt och utan att betala dyra enkelbiljetter...
Får man bara det där superbra priset för enkelresor med start i USA? Om man bokar Norden-USA tor, kostar hemresans skatter inte 50 kr då?

Får man bara det där superbra priset för enkelresor med start i USA? Om man bokar Norden-USA tor, kostar hemresans skatter inte 50 kr då?
sas.se har svaren

screenshot-www.sas.se-2018.08.04-18-16-42.png
screenshot-www.sas.se-2018.08.04-18-18-10.png
screenshot-www.sas.se-2018.08.04-18-20-56.png
screenshot-www.sas.se-2018.08.04-18-19-39.png

Strunta i poängen. Det är blandat eko/plus/biz. Jag ville bara visa @Gus kostnaderna, skatter etc., för en Eurobonusbokning med bara SASflyg..
Det vi har lärt oss är:
enkelresa från USA - ja, jättebilligt, 50 kr
alla andra resor - drygt 500 kr
Jag får det till att svaret på frågan:
Är att man får det superbra priset även för tor, och inte bara för enkel resa med start USA?

• Gilla
Reactions: Gus
Jag får det till att svaret på frågan:

Är att man får det superbra priset även för tor, och inte bara för enkel resa med start USA?
Ja precis. Det var min fråga och jag tolkar det också som att reser man från usa till norden så blir det alltid ett bra pris på just den flighten. Blandar man sen in fler flighter så blir det givetvis dyrare, men det superbra priset USA-Norden kvarstår.

Ja precis. Det var min fråga och jag tolkar det också som att reser man från usa till norden så blir det alltid ett bra pris på just den flighten. Blandar man sen in fler flighter så blir det givetvis dyrare, men det superbra priset USA-Norden kvarstår.
Nya svenska flygskatten kostar 250 SEK och svensk flygplatsskatt kostar 156 SEK, så det är inte konstigt att man får betala mer när avresa från Sverige är inblandad i resan. (även som retur)

Däremot förstår jag inte varför skatten från USA blir endast 50 SEK.
När jag kollar Newark->Stockholm Arlanda med SAS, blir det så här mycket skatt utöver bränsletillägget.

US International Departure Tax (US)
$18.30
US September 11th Security Fee (AY)
$5.60
US Passenger Facility Charge (XF)
$4.50

Nya svenska flygskatten kostar 250 SEK och svensk flygplatsskatt kostar 156 SEK, så det är inte konstigt att man får betala mer när avresa från Sverige är inblandad i resan. (även som retur)

Däremot förstår jag inte varför skatten från USA blir endast 50 SEK.
När jag kollar Newark->Stockholm Arlanda med SAS, blir det så här mycket skatt utöver bränsletillägget.

US International Departure Tax (US)
$18.30
US September 11th Security Fee (AY)
$5.60
US Passenger Facility Charge (XF)
$4.50
Man kanske inte ska väcka björnen som sover...

Toppen