Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS short haul tråd

Morgonflyget från Stockholm Arlanda till London Heathrow, SK525, har under de sju senaste dagarna (inklusive morgondagens inställda flygning) följande statistik. Ingen rolig läsning.

upload_2018-8-1_22-23-18.png

I brist på annat kul att syssla med kommer SAS ankomststatistik till Arlanda idag (ankomst från kl. 7:10 då Åbo kom in och framåt till morgontimmarna).
  • Totalt antal schemalagda ankomster: ca 130
  • Totalt antal inställda ankomster: 2
  • Totalt antal ankomster med försening över 30 minuter: ca 30
Det är en bit att vandra.

Sitter nu på en flight från Düsseldorf som avgår en timme försenad. Pratade tidigare med en kompis vars flyg från CPH avgick en timme sent den med. Vad håller SAS på med?
Då var vi på samma flyg, nog för planet var försenat men tyckte ändå det var relativt smärtfritt för oss som skulle till Stockholm. Enligt Flightradar24:s app verkar det som att avgången till Köpenhamn blev inställd.

Attachments

• B2C51B66-FC9B-40A0-869B-40D9A22FA69E.png
    B2C51B66-FC9B-40A0-869B-40D9A22FA69E.png
    145,7 KB · Visningar: 313
Sen undrar jag om detta verkligen är ”absoluta peaken”? är det verkligen så många semesterfirare att det är fler resenärer nu än när alla arbetsresande är ute?

Sen undrar jag om detta verkligen är ”absoluta peaken”? är det verkligen så många semesterfirare att det är fler resenärer nu än när alla arbetsresande är ute?
Nej den där som SAS kör med tror jag inte ett smack på. Snarare tvärt om. Med det fina vädret vi haft är det nog färre som flyger. Stora skillnaden i år och mot förra året är att man har SAS Irland i år. 1+1=

Toppen