Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Vet inte om detta blir rätt tråd då jag är ny på forumet men skulle behöva lite hjälp att ta mig upp dom senaste poängen till Guld via kanske en mileage run.

Har 10 000 poäng kvar att komma upp till 31 oktober 2018.
Har MC premium kort så blir några månader till med extra baspoäng.
Kommer troligtvis göra en SAS plus resa till Milano innan dessa i jobbet.
Så skulle vilja boka en resa över helg med min bättre hälft för att komma upp i det sista. Gärna inom Europa till något rimligt pris.
Förslag på resor gärna i Plus.
Via MC premium får du väl in 3000 poäng och en ToR till Milano borde ge ca 3000 om det är utan stopp och du inte är guld nu. Kanske kolla om du kan boka Milanoresan via Köpenhamn för 1500 till och sedan köpa resterande baspoäng?

Vet inte om detta blir rätt tråd då jag är ny på forumet men skulle behöva lite hjälp att ta mig upp dom senaste poängen till Guld via kanske en mileage run.

Har 10 000 poäng kvar att komma upp till 31 oktober 2018.
Har MC premium kort så blir några månader till med extra baspoäng.
Kommer troligtvis göra en SAS plus resa till Milano innan dessa i jobbet.
Så skulle vilja boka en resa över helg med min bättre hälft för att komma upp i det sista. Gärna inom Europa till något rimligt pris.
Förslag på resor gärna i Plus.
För at kunna ge ett bra råd så behöver vi veta exakt hur många poäng du kommer att sakna efter de som kommer in från mastercard och eventuella bokade flyg.

Ett billigt sätt brukar vara att flyga med Lufthansa/Swiss till södra Europa, biljetter finns att få från 3000 kronor per person i business och brukar då ge omkring 5000 poäng (antal poäng beror på vart man flyger och bokningsklass samt bolag).
Billigaste alternativet är troligtvis att skaffa amex elite som ger 20k baspoäng, om du ska göra det bör du skaffa kortet snarast. Se även till att bli värvad så får både du och värvaren en bra bonus i form av extrapoäng till eurobonus-kontot (räknas inte mot status). Känner du någon med Amex, fråga den personen så kan han/hon säkert skicka sin värvningslänk, annars går det bra att fråga på forumet också, se aktuell tråd och läs reglerna för vad som gäller.
Regler för värvning till Amex | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Det kommer snarare att få motsatt effekt.
Som du förstår var mitt inlägg tongue-in-cheek - men jag har läst här tillräckligt länge för att tycka mig förstå att det är baserat på antal inlägg och inget annat. Eller påstår du att någon admin går och skruvar ner räkneverket på "antal posts till kvalificering" om inläggen inte håller måttet? :)

Som du förstår var mitt inlägg tongue-in-cheek, men jag har läst här tillräckligt länge för att tycka mig förstå att det är baserat på antal inlägg och inget annat. Eller påstår du att någon admin går och skruvar ner räkneverket på "antal posts till kvalificering" om inläggen inte håller måttet? :)

Som Doris skulle ha nynnat "Fortsätt skriva, fortsätt skriva"...

main-qimg-7363f0e00046a34eacf946b722f5d417-c.jpg

Som du förstår var mitt inlägg tongue-in-cheek, men jag har läst här tillräckligt länge för att tycka mig förstå att det är baserat på antal inlägg och inget annat. Eller påstår du att någon admin går och skruvar ner räkneverket på "antal posts till kvalificering" om inläggen inte håller måttet? :)
Posting runs likt det du beskriver är inget vi tolererar för att öka sin post count, och ja vi tar bort sådant när det används och uppmärksammas. Som tur är har vi inte haft dessa problem i någon större utsträckning senaste året.

Antal inlägg är en parameter men det finns fler än så. Börjar man köra posting runs med "onödiga inlägg" så kommer du med största sannolikhet få ett pm från en Moderator som en varning på att det inte är ok.

/Moderator

Toppen