Alternativt ha försäkring som täcker upp missad connnection annars så säkrar jag gärna med en dag mellan4h för ett byte mellan två biljetter när man just ankommit till USA är åt fanders för lite. Det dubbla är ett absolut minimum för att ens försöka undvika problem och helst ska du ha uppåt 24h.
Eller så kan man vara sitt egna försäkringsbolag och helt enkelt köpa nya biljetter de gånger det behövs.Alternativt ha försäkring som täcker upp missad connnection annars så säkrar jag gärna med en dag mellan
+1 ! De sidste 10-20 år har jeg opsagt alle forsikringer. Meget billigere og lettere at være selvforsikret!Eller så kan man vara sitt egna försäkringsbolag och helt enkelt köpa nya biljetter de gånger det behövs.![]()
Japp. Hamnade i Boston först igår innan den tog sig till Newark.Nu glider SK904 snart in över huset med 5h försening. Är det pga vädret? LN-RKS verkar vara planerad för SK903 så man hoppas väl på snabb turn around?
Det står om den några inlägg tillbaka, @ramo var med på den flighten.Japp. Hamnade i Boston först igår innan den tog sig till Newark.
Eller så kan man vara sitt egna försäkringsbolag och helt enkelt köpa nya biljetter de gånger det behövs.![]()
Ja, jänkarna är bra på det där med ”same day flight change”. Har räddat mig många gånger. Och då har jag varit tacksam över wi-fi på planetJust så. Jag är just nu på flygplatshotell vid LAX efter att ha missat anslutning till Hawaii pga sent inkommande SAS-plan ARN-LAX. Prisskillnaden på genomgående biljett jämfört med två separata var något under de 600€ vi skulle ha fått per person.
Med United (och Star Gold) kan man oftast boka om utan kostnad i appen även med inflexibla biljetter. Bra för oss som gillar att gambla med tajta connections i USA...