Senaste nytt

Affärer/sajter som tar emot AMEX

Nu när vi haft en väldigt varm vår och sommar (hittills) har det blivit mycket glass. Det är då trevligt att notera att iZettle verkar breda ut sig mer och mer, och inte bara korvkiosker på stranden - igår var jag exempelvis med familjen på Arilds Vingård i Nordvästra Skåne, som har en liten hotell och resturangverksamhet, och där användes iZettle till alla betalningar.

Det känns allmänt som att Babs och andra skräpiga legacy-lösningar blir utfalsande efterhand som verksamheter byter ägare.

SF Bio och Svenska Bio både på biograferna och webb och appen stödjer AMEX.

Skönt å svalka sig i en biografsalong då alla har luftkonditionering, speciellt när det varit 30 grader så pass länge.

Blivit mycket bio nu o_O

En sak som jag tyckte var riktigt knepig var att det var ganska många butiker i Kalifornien och Nevada som inte accepterade AmEx när vi var där under hösten. Jag fick känslan att det är fler butiker procentuellt i Sverige som tar AmEx...

En sak som jag tyckte var riktigt knepig var att det var ganska många butiker i Kalifornien och Nevada som inte accepterade AmEx när vi var där under hösten. Jag fick känslan att det är fler butiker procentuellt i Sverige som tar AmEx...
Var försökte du handla då? I weedshops eller? Jag tror inte jag blivit nekad att använda AmEx någonstans i varken Kalifornien eller Nevada.

Var försökte du handla då? I weedshops eller? Jag tror inte jag blivit nekad att använda AmEx någonstans i varken Kalifornien eller Nevada.
Massa bensinstationer nekar alla kreditkort, måste vara amerikanskt debet. Inget specifikt för amex med andra ord. Det är nog dock de enda ställen jag blivit nekad på i USA och har ju ett antal resor till Kalifornien varje år.

Massa bensinstationer nekar alla kreditkort, måste vara amerikanskt debet. Inget specifikt för amex med andra ord. Det är nog dock de enda ställen jag blivit nekad på i USA och har ju ett antal resor till Kalifornien varje år.
Det är ofta så att man får kortet nekat ute vid pumpen om man kommer med ett non-US-kort. Det man behöver göra då är att gå in till kassan och förauktorisera ett belopp som man sedan kan tanka ”upp till”.
Har aldrig varit med om att kreditkort som sådana nekats efter den manövern...

Det är ofta så att man får kortet nekat ute vid pumpen om man kommer med ett non-US-kort. Det man behöver göra då är att gå in till kassan och förauktorisera ett belopp som man sedan kan tanka ”upp till”.
Har aldrig varit med om att kreditkort som sådana nekats efter den manövern...
De billiga bensinstationerna tar enbart cash eller us debet fick jag lära mig i LA. Både av folk som bor där och egen erfarenhet. Inne på stationen kunde du inte betala för något med kort om det inte var debet.

Toppen