Senaste nytt

Plötsligt händer det...Uppgradering!

Helt meningslöst, betyder ingenting i min erfarenhet
Det beror nog på, du minns väl @HON-II som du träffade kanske en gång på Monks? Han hade 2 stjärnor och när han fick sin 3e stjärna körde ju LH ut honom till SAS apron avgångar på Frankfurt, dom få SAS avgångar han flög. Sen är det ju skillnad på Senator och HON Circle också.

Flygbolag: SAS
Rutt: GOT-ARN
Ursprungskabin: Go
Uppgraderad kabin: Plus
Antal passagerare: 1
När: 2018-07-23
Status hos något flygbolags bonusprogram: EBG
Bokningsklass på biljetten: M

Åkt en hel del award i plus med MC premium mellan SDL och GOT de senaste men denna gången fanns det inga platser så fick bli poäng plus pengar(kanondyrt annars!) i GO på denna resan. Men det löste sig bra ändå, första uppgraderingen som guld! :) Det var bra för jag var sugen på en proteinbar :p

Ja, vad ska man säga? Plötsligt händer det. När jag skulle gå ombord LX1272 Zürich till Kastrup pep det till i makapären och jag fick ett nytt säte. Flyttad från 14D till 1F, Business class!!! :)

Eftersom jag inte är särskilt bortskämd med dessa saker så känns det lite som att sitta och vänta på tomten. Visst, det är inom Europa, men ändå. :)

Flygbolag: SAS
Rutt: CPH-ARN
Ursprungskabin: Go
Uppgraderad kabin: Plus
Antal passagerare: 2
När: 2018-08-04
Status hos något flygbolags bonusprogram: EBD och EBG
Bokningsklass på biljetten: L

Jag blev förvånad när det pep till i maskinen när jag åkte CPH-ARN. Först tänkte jag att de hade flyttat mig och min bättre hälft från våra favoritplatser 12E och 12F men insåg när jag skulle sätta mig att jag skulle sitta bakom(framför?) plus skylten. Det är första gången jag blir uppgraderad på short haul.

För övrigt var det SAS Irland som körde skutan.

upload_2018-8-14_17-53-0.jpeg

Flygbolag: Cathay Pacific
Rutt: HKG-LHR
Ursprungskabin: Premium Economy
Uppgraderad kabin: Business
Antal passagerare:1
När:2018-09-26
Status hos något flygbolags bonusprogram:Marco Polo, Silver
Bokningsklass på biljetten: E

Pep till vid gaten. Så vips ska man flyga business. Blev riktigt glad, nästan dansade ner till planet. Sånt här som aldrig händer mig, så sker det. :D:D:p
20180926_142508.jpg

Flygbolag: Cathay Pacific
Rutt: HKG-LHR
Pep till vid gaten. Så vips ska man flyga business. Blev riktigt glad, nästan dansade ner till planet. Sånt här som aldrig händer mig, så sker det. :D:D:p
Visa bifogad bild 79979
Til lykke! Dén opgradering er meget værd - også i penge. 12-13 timer i business med fuld opvartning gør livet værd at leve

Flygbolag: Air Canada
Rutt: MSP-YYZ
Ursprungskabin: Economy
Antal passagerare: 1
När: 2018-09-23
Status hos något flygbolags bonusprogram: EBG
Bokningsklass på biljetten: V

Uppropad vid gate. Courtesy upgrade enligt tanten. Verkar ha varit ganska fullbokat då många inte blev seatade vid incheckning utan skulle bli seatade vid gate.

Toppen