Senaste nytt

Swiss First Class Zürich-Chicago

Tycker nya Swiss arrival service är toppen med dedikerad chaufför till separat passkontroll pch security i A terminalens första klass lounge. Snabbt in i duschen och slippa vänta i diverse kontroller.
I A340 från Johannesburg sprillans nya Zimmerli pyjamas med superior kvalite - liten kompensation i dessa maskiner för att de inte hunnit byta ut stolarna än.
Det låter nice! Jag fick inte uppleva det då jag flög business tillbaka. Jag tog med min egen Lufthansa-pyjamas från tidigare resa hemifrån att ha på hemvägen då det inte delades ut i First på dagflyget dit. Jag tycker det är mycket värt att sova i pyjamas som kan bli svettig om kabinen är varm och sedan byta till riktiga kläder.

E vouchers som senator är mycket bra - nästan garanterad uppgradering på Swiss.

Eftersom alla uppgraderingar och bonusplatser tas från A-klass revenue inventory är svaret ja på den. Det finns ingen O-klass (Star Alliance First Class Award) på Swiss om jag har uppfattat rätt.

Sedan kan Senator-linjen i Basel sälja uppgraderingar för €1.000 per väg T-5 dagar som bokas från A-klass. T-3 dagar räcker för att fixa bil till/från Arlanda. Schysst om man har hittat ett snålpris i P-klass.

Med Lufthansa First på väg mot ”avgrunden” känns det skönt att Swiss håller samma stabila nivå. Nackdelen med Swiss är de usla routing regler som finns till Nordamerika Joint Venture.

Eftersom alla uppgraderingar och bonusplatser tas från A-klass revenue inventory är svaret ja på den. Det finns ingen O-klass (Star Alliance First Class Award) på Swiss om jag har uppfattat rätt.

Sedan kan Senator-linjen i Basel sälja uppgraderingar för €1.000 per väg T-5 dagar som bokas från A-klass. T-3 dagar räcker för att fixa bil till/från Arlanda. Schysst om man har hittat ett snålpris i P-klass.

Med Lufthansa First på väg mot ”avgrunden” känns det skönt att Swiss håller samma stabila nivå. Nackdelen med Swiss är de usla routing regler som finns till Nordamerika Joint Venture.
T-5 dagar och T-3 dagar? 5 respektive 3 dagar före avresa gissar jag, men ingår verkligen limo till/från Arlanda om man har uppgraderat?

T-5 dagar och T-3 dagar? 5 respektive 3 dagar före avresa gissar jag, men ingår verkligen limo till/från Arlanda om man har uppgraderat?

Sorry, jag var lite otydlig. M&M uppgraderingar med SEN/HON vouchers eller miles kan ske när som, så länge det finns platser i A-klass.

5 dagar innan avgång, kan SEN linjen i Basel sälja en cash uppgradering för €1.000.

2 business dagar innan avresa (inte 3) är minimiumskrav för bokning av transport till/från Arlanda.

En uppgraderat resa med cash får transport till/från Arlanda. Gäller ej för voucher eller miles.

• Gilla
Reactions: CJR
OK, åter till dessa e-vouchers. Ger inte en flight uppgraderad med e-voucher någon poängintjäning? Jag har hittills fått poäng för alla flighter förutom den som var uppgraderad från klass P till A.

OK, åter till dessa e-vouchers. Ger inte en flight uppgraderad med e-voucher någon poängintjäning? Jag har hittills fått poäng för alla flighter förutom den som var uppgraderad från klass P till A.

Du skall få poäng efter ursprungsklassen, i ditt fall P. Retroclaim efter 14 dagar

• Gilla
Reactions: CJR
OK, det låter rimligt. För övrigt så måste jag berömma Swiss för deras service på flighterna inom Europa. Två val av varmrätter då en var vegetarisk och det var verkligen en varm rätt jag fick serverad!

DSC_1064.JPG

Jag valde en chicken ragu på resan till Zürich som smakade bra. Även på vägen tillbaka till Arlanda två val av varma rätter och himla trevlig service! Någon månad innan flög jag med Lufthansa från Frankfurt till Arlanda och det var inte så kul mat. Så jag föredrar definitivt Swiss framför Lufthansa när det gäller business class inom Europa.

Toppen