Senaste nytt

Sommarkampanj på SAS Upgrade

Men är Tyskland verkligen med i kampanjen då?
Står sydeuropa som inte inkluderar Tyskland vad jag kan se.
Sant, Tyskland verkar inte vara med i kampanjen. Har ingen annan bokning nu så kan inte kolla andra destinationer. Någon som orkar göra en testbokning?

Fanns inga platser på vägen dit i Plus så det fick bli GO. Valde dock att boka till frukost för två á 75 kr per pers. Med kampanjen hade det naturligtvis varit bättre att uppgradera till Plus. Har kollat plusgrade och det går, trots att det är bokat med poäng. Någon som vet om det går att få tillbaka pengarna för frukosten i GO och köra upgrade istället?

Det borde rimligen vara tvärkört. Alla SAS ”extratjänster” såsom bagage, val av sittplats och köp av mat är non-refundable enligt köpvillkoren. Därför bokar man aldrig det direkt vid biljettköp, utan det är något man köper till två-tre dagar innan avresan - när man är hyggligt säker på att man ska åka.

Det här blev ju inte så bra för min del. Hjälpte min pappa att boka en resa på poäng till Alicante för två (ja jag vet, dåligt värde, men han ville ha det så). Fanns inga platser på vägen dit i Plus så det fick bli GO. Valde dock att boka till frukost för två á 75 kr per pers. Med kampanjen hade det naturligtvis varit bättre att uppgradera till Plus. Har kollat plusgrade och det går, trots att det är bokat med poäng. Någon som vet om det går att få tillbaka pengarna för frukosten i GO och köra upgrade istället?

Ring och prata med kundtjänst, det är nog bara en människa med vettig access som kan lösa detta för dig.

Jag utgår från att flygningen måste vara inom den angivna tidsperioden. Det är ju då bud accepteras eller avslås. Annars kan ju bud ändras hur ofta som helst, det har väl aldrig varit särskilt viktigt när ett bud lades - så länge det lades minst 48-49 timmar innan flygningen?
Det låter ju fullt rimligt faktiskt.

Jag testade på min resa till Hong Kong 25 Augusti, där får jag ingen "rabatt" på buden. Så kampanjen gäller nog bara flygningar på de specificerade datumen tyvärr.

Toppen